Genre: Sports
Goal: Finish Super Rollerblade Challenge and Get 20 000 Points (4 Levels)
Arvosana: 3/10
Vaikeusaste: 3/10
Sinulla on ne! Kuumimmat, viileimmät ja mitä mahtavimmat pyörät mitkä ovat koskaan osuneet asfalttiin. Ne ovat sinun omat rullaluistimesi! Nyt mikään ei voi estää sinua nousemasta amatööristä todelliseksi rullaluistelumestariksi!
Luisteluasi yrittää hidastaa avonaiset kaivot, tiesulut, valloilleen päässeet kolmipyörät, leikkisät koirat ja kuka tietää mitkä muut asiat. Mutta nämä riskit ovat kaiken sen arvoisia, sillä vain harvat pääsevät kokeilemaan ultimaattista areenaa, Super Rollerblade Challengea!
Täysin summamutikassa valittu peli. Kun näin alkuruudussa ihanan Hi Tech Expressionsin logon tiesin, että laatua on luvassa.
Pelin alussa on valittavana harjoittelumoodi. Kun tästä ei sen kummempaa tietoutta ollut lähdin hieman testailemaan miten tätä peliä ajetaan. Ruudulle rävähti melko räikeä kopio Paperboysta.
Kuvakulma on täysin sama ja täytyy väistellä jos jonkinlaista estettä. Sentään lehtiä ei tarvitse jakaa kärttyisille ihmisille.
Ideana on yksinkertaisesti rullaluistella paikasta A paikkaan B. Ruudun alareunassa raksuttaa aikaraja, mutta kertaakaan se ei loppunut suorituksen aikana vaikkakin muutaman kerran kävi tosi lähellä. Jäi siis hämärän peittoon mitä olisi käynyt jos aika olisi loppunut.
Pelissä on kolme elämää ja ne menetettyään peli kehottaa yrittämään uudelleen alusta. Elämän menettää jos pannuttaa neljä kertaa. Energioita eikä lisäreitä saa mistään lisää - ei edes kentän läpäisyn jälkeen. Elämän menetyksen jälkeen meno jatkuu onneksi samasta pisteestä eikä kenttää tarvitse aloittaa alusta.
Kontrollit tässä on todella yksinkertaiset. Kirkin nopeutta voi itse säädellä ja mitä nopeammin kentän suorittaa, saa enemmän pisteitä. Pisteitä kannatti kerätä, sillä niitä tarvitsee pelin läpäisemiseen.
Kovalla vauhdilla meininki on kuin Turbo Tunnelissa konsanaan - sai kieli keskellä suuta hyppiä esteiden yli. B-napilla pystyy rullaamaan rappusten ja rotvallin reunan yli, mutta totesin tämän täysin hyödyttömäksi. Parempi vain hyppiä yli.
Ensimmäinen kenttä on yllättävän paha, sillä se on täynnä esteitä kuten roskapönttöjä ja halkeamia asfaltissa. Sai ihan tosissaan hyppiä jotta kentästä suoriutui mahdollisimman vähillä kaatumisilla. Toinen kenttä on taas maailman helpoin, siinä ei ollut juuri mitään väisteltävää ja pääsin sen jokaisella yrityksellä ilman kaatumisia läpi.
Kolmannessa kentässä meno muuttui huomattavasti hankalammaksi koska rullaluisteltava reitti kapeni todella pieneksi poluksi. Esteitäkin on vieri vieressä ja pelin hitboxit eivät ole sitä parasta luokkaa. Kaaduin lukuisia kertoja, mutta selviydyin neljänteen kenttään jossa vaikeusaste nousi jyrkästi. Kolmannen kentän töhöilyjen vuoksi olin vain muutaman kaatumisen päässä Game Overista.
Vähemmän yllättäen peli päättyi neljännen kentän alkumetreille. Uusilla yrityksillä pääsin jo hieman pidemmälle, mutta kenttä ei siltikään mennyt läpi.
TMR:n läpäisytavoitteessa on, että pitäisi läpäistä kahdeksan kenttää ja kerätä 10 000 pistettä. Hieman rupesi kuumottamaan, että miten ihmeen hankalia muut kentät sitten ovat kun tämä neljäskin on jo näin paha.
Vilkaisin ohjekirjaa ja siellä kerrottiin, että pelissä on neljä kenttää - mitäs ihmettä? Ilmeisesti TMR:llä on käynyt pieni merkkausvirhe tämän suhteen, sillä todellisuudessa pelissä on vain nämä neljä kenttää ja jokainen niistä sisältää kentän jälkeisen bonuksen. Luultavimmin TMR laski nämä bonukset erillisiksi kentiksi.
Huokaisin helpotuksesta, sillä olin jo päässyt pelin viimeiseen kenttään, hurraa.
Jokaisen kentän läpäisyn jälkeen alkaa pieni bonus-osio jossa keräillään pisteitä. Kentissä on karsintarajat ja tarvitsee tietyn määrän pisteitä jotta selvittää tiensä seuraavaan kenttään. Nämä bonus-osiot takaavat sen, että seuraavaan osioon pääsee.
Bonus-osioissa pätee samat säännöt kuin perus pelissä - pannutuksista kuluu elämiä. Nämä karsintarajat eivät missään välissä koitunut ongelmaksi. Ihan sama miten kentän pelasi, aina löytyi tarpeeksi pisteitä jotta pääsee seuraavaa kenttää yrittämään.
Bonus-osioissa hypitään tynnyreiden yli, väistellään liikennekartioita tai kikkaillaan half-pipessä. Half-pipe on täysi vitsi, sillä kun tässä ei tarvinnut sen kummemmin pisteitä keräillä, kannatti vain luistelemaan suoraan maaliin :D
Pitkäaikaisena ongelmana oli, että en päässyt neljänteen kenttään tarpeeksi hyvien lisärien turvin, sillä kolmas kenttä söi niitä armottomasti. Kolmannen kentän vasemmassa reunassa meni suora tie ja päätin testata voiko siellä rullaluistella.
Tielle pääsi nurmen kautta ja suureksi yllätykseksi Kirk ei kaatunut tätä ylittäessään. Kun tielle pääsi, siellä toden totta pystyi rullaluistelemaan ja luisteleminen on monin verroin helpompaa kuin "pääväylällä". Ei tarvinnut kuin hyppiä muutamien rantapallojen ja koirien yli. Tämän vuoksi kentässä ei kaatumisia tullut kuin muutama.
Neljäs kenttä oli edelleen todella hankala, siinä ei ollut mitään helpottavaa osiota. Kuitenkin kun elämiä on enemmän jäljellä kiitos kolmannen kentän, kenttä viimein meni maaliin asti.
Neljännen kentän bonus-osioon, Super Rollerblade Challengeen vaaditaan 10 000 pistettä jotta siihen pääsi osallistumaan. Pisteet olivat kasassa viimeistään kolmannen kentän alussa joten tämä ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia.
Tämä mainostettu ja eeppisesti nimetty bonus-osio ei tuonut mitään uutta peliin. Se yhdisteli laiskasti kaikkien kolmen kentän bonukset yhteen pakettiin. Kolme kertaa täytyi samat esteet luistella läpi ja peli oli sitten siinä.
Läpäisyn jälkeen minulle kävi pieni kohellus ja screenshottia ottaessani painoin vahingossa resettiä...loppukuvat jäi näkemättä :D No, alusta vaan ja seuraavalla kerralla pidin huolen, että pidän sormeni kaukana resetiltä.
Loppukuvat pärähtivät ruutuun ja sijoituin toiseksi. Lopputekstit rullasivat ruudussa ja periaatteessa tämän olisi voinut jättää tähän, mutta halusin kuitenkin saavuttaa kultamitalin, joten ei kun vielä kerran alusta...
Kultamitaliin vaadittiin 20 000 pisteen raja ja edellisellä yritykselläni pisteitä oli 18 000. Resettiyrityksen pisteitä en kerinnyt katsomaan, mutta en usko, että silloinkaan tuo raja olisi ylittynyt.
Pelin pääsee noin 10 minuuttiin läpi joten helppo oli pelata uudelleen alusta loppuun asti. Neljäs kenttä alkoi sujua jo huomattavasti paremmin ja pääsin viimeiseen bonus-osioon 19 000 pisteen turvin. Mitään mullistavaa muutosta ei tarvinnut tehdä, ainoastaan hypin enemmän tynnyreiden yli joista sai mukavasti pisteitä.
Half-pipen pystyi edelleen luistelemaan suoraan läpi. Pääsin juuri ja juuri tuon maagisen 20 000 pisteen rajan yli! Rullaluistelu on hyvä lopettaa kunnon pokaali kourassa :)
Todella väsynyttä settiä. Varmaan ollut todella hupaisaa saada tämä peli lapsena ja paukuttaa se hetkessä läpi...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti