Genre: Platform
Goal: Beat Stage 6
Arvosana: 6/10
Vaikeusaste: 3/10
Barbie vaipuu uneen ja hän näkeekin mitä mahtavinta unta! Nyt sinä pystyt tekemään tästä unesta totta.
Auta Barbieta matkustamaan taianomaisten unimaailmoiden halki. Matkallaan hän törmää erilaisiin mysteerisiin esteisiin ja yllätyksiin.
Käytä viehätystäsi saavuttaaksesi nämä ja pidä silmällä myös matkalta löytyviä glamour -tavaroita joita tarvitaan fantasia juhliin Kenin kanssa!
Erittäin sopiva peli näin 36v äijälle. Minkäs teet, olihan se tämäkin jossain välissä pelattava läpi.
Vaikeustaso hieman yllätti, luulisi kohderyhmä huomioon ottaen tämän olleen hieman helpompi. Vain kolme elämää eikä lisäreitä taida saada mitenkään. En ainakaan itse löytänyt.
Energiatkin pysyvät samalla tasolla seuraavaan kenttään siirtyessä mihin ne olivat edellisessä kentässä jääneet. Onneksi sentään energiaa löytyi paljon kenttien varrelta.
Pelihahmo oli omaan silmään aivan liian iso. Varmaan ihan tietoinen seikka tehdä se näin, ehkäpä "Barbiemaisuus" olisi hävinnyt pienemmällä spritellä.
Barbie käytti apunaan erilaisia viehätyksiä. Kuinkas muutenkaan. Viehätyksillä ohjailtiin kentistä löytyviä apureita. Apurina pystyi toimimaan ihan oikeiden eläimien lisäksi erilaiset tavarat.
Vasemmasta alakulmasta näki, mikä viehätys oli valittuna. Rusetilla sai apurin pysähtymään ja timantilla liikkumaan. Sydän viehätystä käytettiin sitten lähinnä "pomojen" ja muiden pienien pulmien ratkaisemiseen.
Oli pakko laittaa sana "pomo" lainausmerkkeihin, sillä ne olivat tässä pelissä todella omituisia.
Viehätyksiä oli onneksi loputon määrä ja niiden heitto etäisyyttä pystyi muuttamaan riippuen siitä, kuinka pitkään piti nappia pohjassa.
Näiden lisäksi löytyi vielä muutama erikoisviehätys kuten hetkellisen kuolemattomuuden tuova B-viehätys, Mega Maneista tutun kilpi -aseen tavoin toimiva kupla viehätys ja Z-viehätys mistä saa yhden energian lisää.
Kentissä täytyi käyttää paljon apureita hyödyksi. Hauska kun esimerkiksi koira tulee ja vie edessä olevan pallon mennessään mistä olisi ottanut muuten damagea.
Välillä tasoloikkakohdat olivat jopa liiankin tiukkoja. Sai ihan reunalta hypätä jotta hyppy onnistuisi. Kerättävät esineetkin oli välillä laitettu sellaiseen kohtaan, että Barbien hiukset juuri osuvat siihen ja sen sai kerättyä :D
Pelin kolmannessa kentässä homma muuttuu sitten täysin aiemmasta tasoloikasta erilaiseksi sillä se sijoittuu veden alle. Barbie on muuttunut merenneidoksi ja täältä täytyisi löytää kaunis sormus juhlia varten. Siinä sivussa vielä pitää pelastaa rapu kuningas ja kuningatar.
Uiminen on melko kankeaa. Ei tuo perinteinen tasoloikkakaan ihan älyttömän sulavaa ollut, mutta tämä on huomattavasti nihkeämpää. Jos peliin on tarkoituksella haettu muovista olemusta, siinä on kyllä onnistuttu!
Barbien hitboxikin on tarpeettoman pieni, tavaroihin täytyy osua vartalon keskiosalla jotta sen saa kerättyä itselleen. Tämä toki on sitten myös etuna vihollisten kanssa, ne eivät niin helposti osu Barbieen :)
Sitten hieman näistä "pomoista". Pomot olivat lähinnä vain jokapäiväisiä tavaroita tai jotain syötävää. Esimerkiksi ensimmäisestä kentästä löytyy luukku, josta lentää rantapalloja ja se täytyy sulkea kissan avulla.
Löytyy myös pizzauuneja joiden luukut täytyy sulkea ja jättimäinen jäätelöannos. Aika monessa pomossa riitti kun viskoi sydän viehätyksiä, näin sai niiden toiminnan loppumaan.
Yksi oudoimmista pomoista oli merenneito -osuudessa. Siinä vastassa oli ihan perus meduusa vihollinen. Ideana oli vapauttaa kuningas ja kuningatar rapu rikkomalla vankityrmän lukko.
Aluksi en edes tajunnut mihin tässä taistelussa piti osua ja heitin vahingossa lukon hajalle :D Kun Game Overin jälkeen tulin uudelleen tähän pomoon, tajusin, että lukkoonhan se pitää yrittää osumia saada.
Viimeisen kentän viimeinen osuus oli kyllä aika hankala. Tässä täytyi hyppiä nuotteja ja LP-levyjä pitkin. Jos hyppäsi ohi tai putosi alustalta, joutui jollekin liukuhihnalle ja se vei ihan osion alkuun asti.
Nuotteja oli monesti jonossa useampi ja niiden päältä pystyi vain mukavasti kävellä. Sitten vaihtelun vuoksi oli pienempiä rimpsuja, jopa yksittäisiä nuotteja. Kun on kyseessä hieman kankeat kontrollit ja näin iso sprite, se ei ollut ihan helppo juttu.
LP-levyt olivat myös melkoisen pirullisia sillä ne pyörivät. Pyörimissuuntaa ei edes nähnyt mitenkään, sai aika sokkona hyppiä menemään. Hyvällä rytmityksellä tästäkin selvisi :)
Viimeinen "pomo", ei helvetti. Jättimäinen Jukebox -masiina joka sylkee kitusistaan nuotteja joista ottaa sitten damagea. Idea on periaatteessa ihan hauska - Barbie nukkuu ja nuotteihin osuminen herättää häntä.
Aluksi pitkään kummastelin, että mitähän tässäkin pitäisi tehdä. Sitten huomasin maassa olevan kolikon. Sen luona perseillessäni huomasin, että kolikkohan alkaa heilua kun sen luona liikkuu. Aluksin en ihan tajunnut, että hyppimällä kolikon päällä sen saa pyörimään vinhasti.
Hieman hommaa katsellessani huomasin, että huoneessahan oli vielä kaksi muutakin kolikkoa. Ei kun kolikot pyörimään. Tämähän osoittautuikin perin vaikeaksi hommaksi saada kaikki kolme kolikkoa pyörimään yhtä aikaa. Randomilla lentelevät nuotit eivät helpottaneet hommaa.
Kyllä tähän yrittämiseen valehtelematta vartti meni. Homma onnistui siten, että ensin pistää vasemmalla olevan kolkon vinhasti pyörimään ja siirtyi keskimmäisen kimppuun. Kun keskimmäinenkin pyörii, palaa takaisin vasemmalle ja laittaa sen jälleen täyteen vauhtiin.
Vielä muutama pyöräytys keskimmäiselle kolikolle ja viimein pääseekin oikealle viimeistelemään homman. Sai olla todella näppärä jotta tämän sai tehtyä. Vähän turhan haastavaa menoa näin pikkutyttöjen peliin :D
No eihän tämä mitään jätettä ollut. Ihan mainiota tasoloikkaa ja mukava kun sai apua eläin ystäviltä ynnä muilta. Vaikeusaste oli mielestäni hieman liian kova kohderyhmään nähden. Vähintäänkin loputtoman continuet olisi olleet poikaa.
Näillä mentiin ja päästiin Kenin ihanaan syleilyyn <3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti