maanantai 7. syyskuuta 2020

Mickey's Adventure in Numberland


Games Beaten: 241/709
Genre: Puzzle
Goal: Collect All 10 Number Molds (Super Advanced -Mode)

Arvosana: 6/10
Vaikeusaste: 2/10

Musta Pekka on jälleen pahanteossa! Tällä kertaa hän on varastanut Numeromaan numeromuotit joita tarvitsee numeroiden tekemiseen.
Mutta ei huolta, Mikki lähtee Pekan perään metsästämään muotteja!

Tämä tuntui kyllä niin hyvälle Gauntletin jälkeen :D

Hieman lyhyempi kuin sisaruspelinsä Safari in Letterland sillä tässä täytyi kerätä vain kymmenen eri numeroa.
Hassua, että nollaa ei oltu otettu mukaan ja tilalle oli laitettu numero 10.
Nollaa kuitenkin tarvitsee kympin muodostamiseen, oh well.

Aluksi saa itse päättää, mihin neljästä alueesta menee. Karttanäkymästä tuli jostain syystä McDonaldland mieleen.
Jokainen alue sisältää kaksi kenttää.
Kun nämä on suoritettu, aukeaa viimeinen alue, tuulimylly jossa Pekka pitää majaansa.


Safari in Letterlandin tapaan, tässäkin on kolme vaikeusastetta ja tietysti tämä täytyi läpäistä vaikeimmalla, Super Advanced -vaikeustasolla.
Vaikein taso on kuin normaali tasoloikka - kentissä on vihollisia, ne ovat sokkelomaisia ja pystyi kuolemaan.

Jokaisen kentän ideana on löytää jokin numero 1-10, mikä mainitaan kentän alussa. Numeroita leijuu pitkin kenttää ja oikean löytämiseen saattoi mennä tovi.
Onneksi väärään numeroon koskemisesta ei rankaista mitenkään, Mikki vain pyörittelee päätänsä.
Kun numero on hallussa, etsitään puhelinkoppi joka toimittaa maalin virkaa ja siirrytään eteenpäin.


Kentissä on jotain vihollisia ja Mikki pystyi tappamaan niitä purkkapallojen avulla. Kentät sisälsivät lisää purkkaa jos pääsi loppumaan kesken.
Eipä vihollisia tullut hirveästi tapettua, väisteleminen oli nopeampaa.
Vihollisina oli myös joitain laatikoita missä vilisi numerot 1-10.
Kun tappoi vihollisen kun sen ruudussa näkyi sama numero mitä oli etsimässä, sai tähden.
Ei pienintäkään hajua mitä näillä oikein teki, kentän lopussa Mikki vain ynnää purkat ja tähdet yhteen. Ilmeisesti jotain yhteenlasku hommaa vaan.

Kentän jälkeen pääseekin laskemaan hieman matikkaa, jee!
Laskuthan olivat erittäin hurjia, joko plus- tai miinuslaskuja.
Monesti samat numerot pyörivät näissä tehtävissä, en kyllä tiedä miksi.
Palkinnoksi oikeasta vastauksesta sai tarvittavan numeromuotin.


Kun on tarpeeksi numeromuotteja hallussa, pääsee tuulimyllyyn seikkailemaan.
Nämä kaksi kenttää ovat pelin haastavimmat, paljon salaisia reittejä ja hieman hankalampia vihollisia.


Mitään loppubossiahan tässä ei ole, harmillisesti ei pääse Mustaa Pekkaa pistämään käkättimeen.
Kun kahdesta viimeisestä kentästä on numerot löydetty ja maaliin päässyt, peli oli siinä.



Hauska peli, ei ihan Safari in Letterlandin tasoinen, mutta näin pikkulasten opetuspeliksi oikein miellyttävä pelailla :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti