Games Beaten: 241/709
Genre: Puzzle
Goal: Collect All 10 Number Molds (Super Advanced -Mode)
Arvosana: 6/10
Vaikeusaste: 2/10
Musta Pekka on jälleen pahanteossa! Tällä kertaa hän on
varastanut Numeromaan numeromuotit joita tarvitsee numeroiden tekemiseen.
Mutta ei huolta, Mikki lähtee Pekan perään metsästämään
muotteja!
Tämä tuntui kyllä niin hyvälle Gauntletin jälkeen :D
Hieman lyhyempi kuin sisaruspelinsä Safari in Letterland
sillä tässä täytyi kerätä vain kymmenen eri numeroa.
Hassua, että nollaa ei oltu otettu mukaan ja tilalle oli
laitettu numero 10.
Nollaa kuitenkin tarvitsee kympin muodostamiseen, oh well.
Nollaa kuitenkin tarvitsee kympin muodostamiseen, oh well.
Aluksi saa itse päättää, mihin neljästä alueesta menee.
Karttanäkymästä tuli jostain syystä McDonaldland mieleen.
Jokainen alue sisältää kaksi kenttää.
Kun nämä on suoritettu, aukeaa viimeinen alue, tuulimylly jossa
Pekka pitää majaansa.
Safari in Letterlandin tapaan, tässäkin on kolme
vaikeusastetta ja tietysti tämä täytyi läpäistä vaikeimmalla, Super Advanced
-vaikeustasolla.
Vaikein taso on kuin normaali tasoloikka - kentissä on
vihollisia, ne ovat sokkelomaisia ja pystyi kuolemaan.
Jokaisen kentän ideana on löytää jokin numero 1-10, mikä
mainitaan kentän alussa. Numeroita leijuu pitkin kenttää ja oikean löytämiseen
saattoi mennä tovi.
Onneksi väärään numeroon koskemisesta ei rankaista
mitenkään, Mikki vain pyörittelee päätänsä.
Kun numero on hallussa, etsitään puhelinkoppi joka toimittaa
maalin virkaa ja siirrytään eteenpäin.
Kentissä on jotain vihollisia ja Mikki pystyi tappamaan
niitä purkkapallojen avulla. Kentät sisälsivät lisää purkkaa jos pääsi loppumaan
kesken.
Eipä vihollisia tullut hirveästi tapettua, väisteleminen oli
nopeampaa.
Vihollisina oli myös joitain laatikoita missä vilisi numerot
1-10.
Kun tappoi vihollisen kun sen ruudussa näkyi sama numero
mitä oli etsimässä, sai tähden.
Ei pienintäkään hajua mitä näillä oikein teki, kentän
lopussa Mikki vain ynnää purkat ja tähdet yhteen. Ilmeisesti jotain yhteenlasku
hommaa vaan.
Kentän jälkeen pääseekin laskemaan hieman matikkaa, jee!
Laskuthan olivat erittäin hurjia, joko plus- tai
miinuslaskuja.
Monesti samat numerot pyörivät näissä tehtävissä, en kyllä
tiedä miksi.
Palkinnoksi oikeasta vastauksesta sai tarvittavan
numeromuotin.
Kun on tarpeeksi numeromuotteja hallussa, pääsee
tuulimyllyyn seikkailemaan.
Nämä kaksi kenttää ovat pelin haastavimmat, paljon salaisia
reittejä ja hieman hankalampia vihollisia.
Mitään loppubossiahan tässä ei ole, harmillisesti ei pääse
Mustaa Pekkaa pistämään käkättimeen.
Kun kahdesta viimeisestä kentästä on numerot löydetty ja
maaliin päässyt, peli oli siinä.
Hauska peli, ei ihan Safari in Letterlandin tasoinen, mutta
näin pikkulasten opetuspeliksi oikein miellyttävä pelailla :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti