torstai 10. syyskuuta 2020

Twin Cobra


Games Beaten: 242/709
Genre: Shooter
Goal: Destroy Island's Main Defenses (Stage 10)

Arvosana: 8/10
Vaikeusaste: 6/10

Olet maailman nopeimman helikopterin, Cobran ohjastaja.
Sinulla on mukanasi loputon määrä ammuksia, neljä erilaista tykkiä ja paljon tuhoa tekeviä pommeja.
Tehtävänäsi on tuhota vihollisen saarella sijaitseva puolustusjärjestelmä. 
Helikoptereita, tankkeja ja laivoja tulee vastaan sankoin joukoin mikä tekee tehtävästä haastavan.
Mutta uskollinen Cobra -helikopteri allasi pitäisi tehtävässä onnistua!

Tämä peli meni kuin varkain läpi, en todellakaan odottanut että läpäisy vaatisi vain viisi yritystä joista vain kolme pelasin niin pitkälle kuin pääsin. Kaksi yritystä päättyi resettiin kun heti alussa jo oli kulunut liikaa elämiä.

Kymmenen kentän Shooter ja osa kentistä oli aika samanlaisia toistensa kanssa.
Jokaisen lopussa odotti pomo joista niistäkin osa esiintyi kahteen kertaan.

Tämähän oli oikein hyvä peli!
Suhteellisen leppoisa Shooteriksi. Toki, useimmissa kentissä meno oli melkoisen hektistä, mutta tässä oli reilu kasa continueja joiden avulla matka jatkui näppärästi.
Pelin alussa continueja on kuusi kappaletta, mutta jokaisen kentän jälkeen saa aina yhden lisää. Melko reilu meininki!
Hienoa vielä, että continuen jälkeen sai jatkaa lähes siitä kohdasta, mihin oli kuollut.
Välillä tämä ratkaisu ei ihan toiminut, sillä matka saattoi jatkua keskeltä vihollislaumaa :D


Peli tosiaan sisältää neljä erityyppistä tykkiä. Tykkejä pystyi vaihtamaan tuhoamalla hieman isompia vihollisia jotka tiputtivat vaihtomaalitaulun.
Maalitaulu vaihtoi väriä aina tietyn ajan jälkeen ja sen minkä värisen keräsi, määräsi uuden tykin kopteriin.

Punainen: nämä ohjukset ovat pelin aloitusase, oikein päteviä ja nopeita.
Sininen: Ehdottomasti pelin paras ase. Kopteri ampuu sinisiä palloja viuhkamaisesti kolmeen suuntaan.
Vielä kun asetta päivittää, niin se ampuu viiteen suuntaan. Tämä on jo niin överi, että heikommat viholliset eivät pääse lähellekään Cobraa :)
Vihreä: Tätä ei tullut hirveästi käytettyä sen ampumissäteen vuoksi. Vihreitä panoksia lentää lähes suorana viivana. Nämä ovat kyllä kuitenkin hyvin tehokkaita, hyviä pomoja vastaan.
Ruskea: Kerran testasin, totesin että ei ole kovin kummoinen. Ampuu palloja neljään eri suuntaan, melko hankala oli mihinkään osua. Ehkä täysillä asepäivityksillä tämä olisi voinut ollakin ihan jees!


Näiden lisäksi löytyy vielä pommeja mitä voi tiputella vihollisten niskaan. Näitä on rajattu määrä ja jokaisen elämän alussa niitä on kolme kappaletta.
Kentistä löytyy lisää, mutta jos menee kuolemaan, määrä tippuu aina tuohon kolmeen. Hieman hassu ratkaisu, toki jos pommit olivat nollassa, niin kuolema jeesasi mukavasti.
Pommeja tulikin käytettyä tiukkojen tilanteiden selvittämiseen. Joskus kopterit piirittivät niin pahasti, että ei ollut muuta ratkaisua kuin tuhota ne pommilla.
Pomoihin pommit olivat erittäin hyviä. Ne tekivät paljon vahinkoa ja hävittivät niiden ammukset hetkeksi. Näihin niitä kannattikin säästellä :)

Aikaisemmin mainitsin että aseita pystyi päivittämään. Isommat viholliset pudottivat joka vaihtomaalitaulun, lisäpommin tai sitten S-kirjaimella varustettuja asepäivityksiä.
Asetta pystyi kolme kertaa päivittämään ja tähän tilaan pääseminen oli aika hankala homma, sillä kaikki päivitykset nollaantuivat kuolemasta.
Ilmeisesti kaikki, mitä isommat viholliset pudotti, oli jo ennalta määrätty. Tiedostin tämän, kun rupesi jo muistamaan, minkä asian mikäkin isompi vihollinen pudottaa :D


Heti alussa oli tavoitteena saada siniset kuulat ja niille kaikki kolme asepäivitystä. Näin pystyi edetä melko kivuttomasti.
Ainut hankala asia tässä oli pomot. Aluksi ne sai helposti nippuun pommien avulla, mutta ilman kuolemista pommeja ei enää ollutkaan.
Onneksi kentistä löytyi muutamia piilotettuja pommeja, täytyi vain tietää mihin tykittää jotta pommi tulisi esiin.


Otin tavoitteeksi päästä kolme ensimmäistä kenttää täysillä asepäivityksillä läpi.
Neljäs kenttä on suhteellisen paha ja ajattelin, että täyden arsenaalin voimin se sujuisi edes jotenkin siedettävästi.
No, eipä sitä millään yrityksellä kovin pitkälle selvinnyt kuolematta.
Jännä ratkaisu, neljännen kentän helikopterit ovat todella nopeita ja niitä tulee paljon. Sitten taas muutama seuraava kenttä on paljon helpompia.
Neljännen kentän pomokin on ihan älytön, se ampuu melkoisen suihkun panoksia satunnaisiin kohtiin.

Vaikka tuo neljäs kenttä aina kusikin päivitysten myötä, pystyi kuitenkin mukavan kasan continueja säilyttämään myöhemmäksi.
Läpi menneellä yrityksellä yhdeksäs ja kymmenes kenttä meni ensimmäisellä yrityksellä läpi.
Kahdeksanteen olin muutaman kerran aikasemmin päässyt, mutta vähäisen kokemuksen takia continuet olivat kadonneet aikaisimpiin kenttiin.
Kenttinä nämä kaksi eivät olleet mitenkään erikoisia, muutama hieman tuurilla mennyt kohta kun ensikertaa pelaili :D

Olin koko kymppikentän siinä uskossa, että nyt vain harjoittelen tätä niin pitkälle kuin mahdollista, että ensi yrityksellä sitten pääsee ehkä jo läpikin.
No, eipä tarvinnut harjoitella. Tykkejä rupesi näkymään ruudun ylälaidassa ja tajusin, että viimeisellä pomolla oltiin. Hieman kyllä rupesi kuumottamaan, kun oli vain viimeiset kolme lisäriä jäljellä, pelin alkuun olisi joutunut niiden loputtua :D
Pomohan oli hyvin samanlainen kuin viidennen kentän bossi. Se ei liikkunut muiden pomojen tapaan, vaan sen tulitukena oli paljon pieniä tykkejä. Tykit kannatti tuhota mahdollisimman nopeasti jotta niistä ei tarvinnut enää välittää.
Itse pomo ampui vain suoraan alas ja muutaman satunnaisen ammuksen kohti Cobraa. Tietynlaisella rytmityksellä nämä oli todella helppo väistää.
Viidennestä pomosta poiketen, tässä täytyi tuhota kaksi osiota. Ei tuottanut ongelmia, sama taktiikka toimi molempiin.


Erittäin nautinnollinen peli! Ainakin itselle juuri sopiva vaikeusaste Shooter -peliksi.
Jos jotain haluaa marmattaa, niin ehkä kentät olisivat voineet olla hieman erilaisia kaikki, välillä tuntui, että pelasi jotain aikaisempaa kenttää.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti