Games Beaten: 32/709
Genre: ActionGoal: Find 6 Silver Keys
Arvosana: 3/10
Vaikeusaste: 4/10
Vaikeusaste: 4/10
Viimeinen NESpeli minkä olen ostanut nuoruusaikaan. Jokin peli oli vielä saatava ja matka Mustaan Pörssiin alkoi. Valikoimat olivat jo melkoisen suppeat Super Nintendon ja muiden konsoleiden takia.Katseeni osui kuitenkin tähän kyseiseen peliin ja otin sen. Voi mikä pettymys tämä olikaan :(
Pelissä seikkaillaan pojalla jonka tehtävänä on löytää huvipuistossa olevat kuusi avainta. Avaimet löytyvät erilaisista laitteista ja tietovisasta.
Pelissä seikkaillaan pojalla jonka tehtävänä on löytää huvipuistossa olevat kuusi avainta. Avaimet löytyvät erilaisista laitteista ja tietovisasta.
Ideana tämä kuulostaa ihan hauskalle mutta kuinka huonosti tämä onkaan toteutettu. Huvipuiston laitteet eivät ole kovinkaan kummoisia. Vain viisi kappaletta ja kaksi näistä on ihan ok tasoa.
Laitetaan nämä huvipuiston laitteet järjestykseen huonoimmasta parempaan:
Suuri inhokkini on avaruuslentely. Tämä on reaktiopeli jossa pitää painaa oikeaa painiketta mahdollisimman nopeasti tai menettää energian. Kolme energiaa ja homma alkaa alusta. Skidinä tuo nopeasti reagointi oli jotenkin hakusessa ja tämän läpäisyyn meni välillä pitkään.
Hoidin yleensä tämän ensimmäisenä pois alta että pääsee sitten "nauttimaan" muista laitteista.
Seuraavana vuorossa on vuoristorata. Ajetaan ruudun yläreunasta alaspäin vaihdellen raidetta ja väistellen esteitä. Alussa Hessu määrää millä pysäkillä maali sijaitsee. Pysäkki on jonkin neljän raiteen lopussa. Väärään maaliin joutuessa homma alkaa luonnollisesti alusta ja menettää elämän.
Raiteet ovat niin sokkelomaisia että todella hankala sanoa että onko miten lähellä oikeaa raidetta vai päätyykö ihan väärälle raiteelle. Tälläiset arvailupelit ovat ihan perseestä, oikeastaan ihan tuurista kiinni että päätyykö oikeaan paikkaan vai ei.
Helpoin oli jos maali sijaitsi joka ensimmäisellä tai neljännellä asemalla. Pystyi edes jotenkin kontrolloimaan sijaintia kun pysytteli vain mahdollisimman reunassa.
Kummitustalo on toinen pelin kahdesta tasoloikkakentästä. Vain kaksi, aika säälittävää. Tämä olisi ollut muuten ihan kiva mutta tässä on niin epäreiluja tasoloikkakohtia että tekisi mieli limpaista pelikasetti ikkunasta ulos.
Tietysti vielä noissa pahimmissa tasoloikkakohdissa ei ole minkäänlaista maata jalkojen alla vaan yksi virhe vie elämän ja pääsee aloittamaan tason alusta. Tasoloikkakohta on vielä aika pitkä, joutuu melkoisesti ulkoa muistelemaan asioita.
Tässä kentässä on myös pelin ainut pomotaistelu. Ei mikään ihmeellinen, kummitusta heitellään kynttilöillä kunnes se kuolee.
Laitetaan nämä huvipuiston laitteet järjestykseen huonoimmasta parempaan:
Suuri inhokkini on avaruuslentely. Tämä on reaktiopeli jossa pitää painaa oikeaa painiketta mahdollisimman nopeasti tai menettää energian. Kolme energiaa ja homma alkaa alusta. Skidinä tuo nopeasti reagointi oli jotenkin hakusessa ja tämän läpäisyyn meni välillä pitkään.
Hoidin yleensä tämän ensimmäisenä pois alta että pääsee sitten "nauttimaan" muista laitteista.
Seuraavana vuorossa on vuoristorata. Ajetaan ruudun yläreunasta alaspäin vaihdellen raidetta ja väistellen esteitä. Alussa Hessu määrää millä pysäkillä maali sijaitsee. Pysäkki on jonkin neljän raiteen lopussa. Väärään maaliin joutuessa homma alkaa luonnollisesti alusta ja menettää elämän.
Raiteet ovat niin sokkelomaisia että todella hankala sanoa että onko miten lähellä oikeaa raidetta vai päätyykö ihan väärälle raiteelle. Tälläiset arvailupelit ovat ihan perseestä, oikeastaan ihan tuurista kiinni että päätyykö oikeaan paikkaan vai ei.
Helpoin oli jos maali sijaitsi joka ensimmäisellä tai neljännellä asemalla. Pystyi edes jotenkin kontrolloimaan sijaintia kun pysytteli vain mahdollisimman reunassa.
Kummitustalo on toinen pelin kahdesta tasoloikkakentästä. Vain kaksi, aika säälittävää. Tämä olisi ollut muuten ihan kiva mutta tässä on niin epäreiluja tasoloikkakohtia että tekisi mieli limpaista pelikasetti ikkunasta ulos.
Tietysti vielä noissa pahimmissa tasoloikkakohdissa ei ole minkäänlaista maata jalkojen alla vaan yksi virhe vie elämän ja pääsee aloittamaan tason alusta. Tasoloikkakohta on vielä aika pitkä, joutuu melkoisesti ulkoa muistelemaan asioita.
Tässä kentässä on myös pelin ainut pomotaistelu. Ei mikään ihmeellinen, kummitusta heitellään kynttilöillä kunnes se kuolee.
Sitten lähdetäänkin kilparadalle ajelemaan autoilla. Ajetaan hieman mutkittelevaa tietä ylöspäin ja välillä hypitään hyppyreistä. Melkoisen kovaa joutuu ajamaan sillä aikaraja on kohtalaisen tiukka. Ajopätkällä on myös muita kilpailijoita, mutta ne lähinnä vain yrittävät työntää pelaajan autoa seiniin.
Tässäkin on pientä ulkoa opettelua sillä muutamat hyppyrit on sijoiteltu aika ärsyttävästi vastakkaisille puolille ja niiden välissä on alue, josta menettää elämän.
Trollaustakin luvassa sillä noin puolessa välissä rataa joutuu pysähtymään paikalleen että silta ehtii laskeutua paikalleen. Veteen ajamisesta menettää elämän. Varmaan kukaan onnistunut ensimmäisellä kerralla pysähtymään sillan eteen :D
Paras näistä huvipuiston laitteista on toinen tasohyppelykenttä. Tässä pitää pelastaa kuusi naista ja sytyttää sen jälkeen merkkinuotio. Ilmeisesti merirosvot ovat hyökänneet johonkin kylään ja tuikannut sen tuleen. En oikein tiedä miksi tälläinen teema on valittu mutta ihan toimiva.
Tämänkin homman voi kusta jos jättää naisia pelastamatta kentän alkupuolelta. Ei sinne pääse enää takaisin. Tästäkin kentästä löytyy kynttilä joka saa vasta loppupuolella. Kentän alussa joutuu siis vain väistelemään vihollisia.
Kynttilän päätehtävä on sytyttää merkkinuotio jotta kentän pääsee läpi. Kynttilä ei ole ihan selkeimmässä paikassa ja sen voi helposti missata.
Trollaustakin luvassa sillä noin puolessa välissä rataa joutuu pysähtymään paikalleen että silta ehtii laskeutua paikalleen. Veteen ajamisesta menettää elämän. Varmaan kukaan onnistunut ensimmäisellä kerralla pysähtymään sillan eteen :D
Paras näistä huvipuiston laitteista on toinen tasohyppelykenttä. Tässä pitää pelastaa kuusi naista ja sytyttää sen jälkeen merkkinuotio. Ilmeisesti merirosvot ovat hyökänneet johonkin kylään ja tuikannut sen tuleen. En oikein tiedä miksi tälläinen teema on valittu mutta ihan toimiva.
Tämänkin homman voi kusta jos jättää naisia pelastamatta kentän alkupuolelta. Ei sinne pääse enää takaisin. Tästäkin kentästä löytyy kynttilä joka saa vasta loppupuolella. Kentän alussa joutuu siis vain väistelemään vihollisia.
Kynttilän päätehtävä on sytyttää merkkinuotio jotta kentän pääsee läpi. Kynttilä ei ole ihan selkeimmässä paikassa ja sen voi helposti missata.
Siinä oli pelin upeat huvipuistolaitteet! Jäljellä on yksi avain jonka saa tietovisasta. Ympäri huvipuistoa on lapsia jotka esittävät jonkin Disney -aiheisen kysymyksen. Väärästä vastauksesta ei tule mitään sanktiota, vaan penska esittää uuden kysymyksen.
Silloin kun skidinä pelasi tätä, niin enhän minä mitään englantia osannut. Kysymykset menivät ihan tuurilla oikein. Pahin oli kyllä viimeinen penska koska se kysyy kaksi kysymystä putkeen ja molemmat piti mennä peräkkäin oikein. Tässä saattoi kestää jokunen tovi.
Kun kaikki kuusi avainta on kasassa, suunnistetaan vain alueen keskellä olevalle linnalle. Mitään viimeistä kenttää tai pomoa ei tule vaan loppukuvat alkavat rullaamaan. Pettymys loppuun asti :D
Kun kaikki kuusi avainta on kasassa, suunnistetaan vain alueen keskellä olevalle linnalle. Mitään viimeistä kenttää tai pomoa ei tule vaan loppukuvat alkavat rullaamaan. Pettymys loppuun asti :D
Ei jatkoon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti