Games Beaten: 31/709
Genre: PlatformGoal: Defeat Count Dracula Duck and Collect Final Treasure (Any Difficulty)
Arvosana: 8/10
Vaikeusaste: 2/10
Vaikeusaste: 2/10
Roope Ankalla on taas aarteen metsästys mielessä ja hän lähteekin etsimään viittä aarretta ympäri maailmaa. Mukana seikkailussa ovat Heimo Huima, Pelle Peloton, Tupu, Hupu, Lupu ja Leenu.Kulta-Into Pii on myös kiinnostunut näistä aarteista ja yrittääkin saada ne käsiinsä ennen Roopea.
Pelihän on melkoisen lyhyt ja helppo mutta erittäin laadukas.
Ostin tämän aikoinaan Keltaisesta Pörssistä ja jo samana iltana kun sain pelin käsiini, pääsin sen läpi.
Faija ei ollut kovinkaan tyytyväinen tilanteeseen kun uusi peli meni läpi vain muutamassa tunnissa :D
Pelihän on melkoisen lyhyt ja helppo mutta erittäin laadukas.
Ostin tämän aikoinaan Keltaisesta Pörssistä ja jo samana iltana kun sain pelin käsiini, pääsin sen läpi.
Faija ei ollut kovinkaan tyytyväinen tilanteeseen kun uusi peli meni läpi vain muutamassa tunnissa :D
Elikkäs viisi kenttää löytyy pelistä ja ne voi mennä haluamassaan järjestyksessä läpi. Seikkaillaan Amazonin viidakossa, Himalajan vuoristossa, Transilvanian linnassa, Afrikan kaivoksissa ja jopa kuussa!
Näiden jälkeen pitää mennä vielä pelin viimeinen kenttä läpi mutta se on vain sama Transilvanian linna eri pomolla. Tämä oli kyllä todella mielikuvitukseton ratkaisu.
Kentät ovat täynnä salareittejä ja piilotettuja aarteita. Näiden etsiminen on hauskaa puuhaa ja antaa pelille hieman lisäpituutta.
Peli sisältää kolme erilaista loppua ja ne määräytyy miten paljon kentistä löysi aarteita. Itse olen onnistunut saavuttamaan vain perinteisen lopun eli sopivasti aarteita. Parhaan lopun saavuttamiseksi vaaditaan aimo kasa aarteita ja en ole koskaan onnistunut ihan niin paljoa kentistä löytämään.
Huonoin loppu on jonkin sortin easter egg -tyylinen ratkaisu.
Pelin voi mennä läpi täysin rahattomana jolloin Roope surkuttelee ja lehdessä kerrotaan hänen konkurssistaan. Kuitenkin löytämiensä aarteiden avulla Roope onnistuu rakentamaan imperiuminsa uudestaan.
Roope hyödyntää kävelykeppiään läpi seikkailun. Kepin avulla voi singota kivenlohkareita ympäriinsä tai avata arkkuja. Keppiä voi käyttää myös hyppykepin tavoin ja sen avulla voi pomppia vihollisten päälle tai korkeammille tasanteille. Harvemmin tässä pelissä tulee käveltyä, kepillä pomppimista melkein koko ajan :D
Kenttiin ripotellut veljenpojat ja Leenu antavat vinkkejä ja kertovat salareittejä. Heimo Huimakin löytyy jostain päin kenttää ja hänen avullaan pääsee takaisin kenttävalikkoon jos niin haluaa. Pelle Pelottoman kanssa käydään bonustasossa jos hänet onnistuu paikantamaan.
Pomot ovat suhteellisen helppoja mutta hauskoja. Näissä kaikissa toistuu sama kaava; hypi kepillä bossin päällä kunnes se kuolee.
Kentät ovat täynnä salareittejä ja piilotettuja aarteita. Näiden etsiminen on hauskaa puuhaa ja antaa pelille hieman lisäpituutta.
Peli sisältää kolme erilaista loppua ja ne määräytyy miten paljon kentistä löysi aarteita. Itse olen onnistunut saavuttamaan vain perinteisen lopun eli sopivasti aarteita. Parhaan lopun saavuttamiseksi vaaditaan aimo kasa aarteita ja en ole koskaan onnistunut ihan niin paljoa kentistä löytämään.
Huonoin loppu on jonkin sortin easter egg -tyylinen ratkaisu.
Pelin voi mennä läpi täysin rahattomana jolloin Roope surkuttelee ja lehdessä kerrotaan hänen konkurssistaan. Kuitenkin löytämiensä aarteiden avulla Roope onnistuu rakentamaan imperiuminsa uudestaan.
Roope hyödyntää kävelykeppiään läpi seikkailun. Kepin avulla voi singota kivenlohkareita ympäriinsä tai avata arkkuja. Keppiä voi käyttää myös hyppykepin tavoin ja sen avulla voi pomppia vihollisten päälle tai korkeammille tasanteille. Harvemmin tässä pelissä tulee käveltyä, kepillä pomppimista melkein koko ajan :D
Kenttiin ripotellut veljenpojat ja Leenu antavat vinkkejä ja kertovat salareittejä. Heimo Huimakin löytyy jostain päin kenttää ja hänen avullaan pääsee takaisin kenttävalikkoon jos niin haluaa. Pelle Pelottoman kanssa käydään bonustasossa jos hänet onnistuu paikantamaan.
Pomot ovat suhteellisen helppoja mutta hauskoja. Näissä kaikissa toistuu sama kaava; hypi kepillä bossin päällä kunnes se kuolee.
Viimeinen kenttä on siis Transylvania ja täysin samana se on pysynyt. Kentän lopussa ei kohdatakaan Milla Magiaa, vaan Count Dracula Duck!
Sama kaava kuin muissakin pomoissa eli kepillä hypätään päälle.
Count Dracula on vain hieman korkeammalla kuin muut pomot joten hänen lähettämiään lepakoita täytyy hyödyntää aluistoina jotta pääsee tarpeeksi korkealle.
Count Dracula on vain hieman korkeammalla kuin muut pomot joten hänen lähettämiään lepakoita täytyy hyödyntää aluistoina jotta pääsee tarpeeksi korkealle.
Lopussa pitää vielä kiivetä köyttä pitkin aarrearkulle ennen Kulta-Into Piitä. Jos Kulta-Into kerkeää arkulle ensin, peli päättyy siihen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti