keskiviikko 4. lokakuuta 2023

Fisher-Price: Firehouse Rescue


Games Beaten:
397/709
Genre: Maze
Goal: Get Promoted to Chief (Level 4)

Arvosana: 4/10
Vaikeusaste: 2/10

Jälleen tuli yksi pelisarja päätökseensä. Tämä Firehouse Rescue eroaa hyvin paljon kahdesta muusta Fisher-Price -sarjan pelistä, sillä tässä ei leikitä erilaisten esineiden muotojen kanssa vaan ajellaan sokkeloisessa kylässä pelastaen ihmisiä palavista taloista.
Heti tähän alkuun täytyy sanoa, että pelissä esiintyvä paloauto näytti sille, että olisin sen itse pienenä nassikkana kasannut Legoista. No väliäkö tuolla, kunhan vaan auto kulkee ja kaikki pelastuvat!
Peli sisältää neljä eri vaikeusastetta joissa on erilaisia pelastustehtäviä. Ensimmäisestä löytyy neljä ja lopuista vaikeusasteista kolme tehtävää kustakin. Aina kun on suorittanut jonkin vaikeusasteen loppuun, saa ylennyksen.
Hyvin huolettomasti sai ihmisiä pelastaa tulipaloista, sillä tässä ei mitään Game Overia voinut tulla. Jos epäonnistui tehtävässään, alkoi se vain alusta.
Pelissä olisi todennäköisesti riittänyt, että olisi pelannut vain neljännen vaikeusasteen läpi minkä läpäisystä ylennetään päälliköksi, mutta pelasimpa huvikseni kaikki kun ei tämä mikään järin pitkä peli ole :)



Jokainen vaikeusaste tuo jotain uutta ja jännittävää pelaamiseen. Ensimmäisessä vaikeusasteessa pelastetaan kissa ja pari ihmistä. Kylän karttakin on hyvin pieni ja simppeli.
Tästä eteenpäin kartat muuttuvat isommiksi ja mukaan tulee uusia haasteita kuten toinen talo, mihin ei pääse ennen kuin on käynyt pelastamassa ihmiset ensimmäisestä talosta. Myöhemmin mukaan tulee vielä aikaraja jonka puitteissa tehtävä täytyy suorittaa ja avaimet joita ilman ei pääse palaville taloille. Tämä viimeinen on todella hämmentävä, sillä ensinnäkin talon sisälle ei edes mennä ketään pelastamaan vaan porukka kiipeää paloauton tikkaita pitkin turvaan. 
Ehkä olisi voinut hitusen pidempään miettiä minkälaisen vaikeusasteen peliin lisää :D Toisaalta peli on yli 30 vuotta vanha ja suunnattu 3-8 vuotiaille lapsille, joten tälläisen aikamiehen kitinällä ei pahemmin ole merkitystä.




Täytyy sanoa, että vaikeusaste pääsi yllättämään! Kolmannessa ja neljännessä tasossa, missä aikaraja tulee mukaan kuvioihin, on oikeasti kiire. Sokkeloista karttaa ei ollut aina ihan niin helppo tulkita varsinkaan kun takaraivossa jyskytti ajan loppuminen.  
Varsinkin neljäs vaikeusaste vaati pientä tuuria matkaan, sillä avainten paikat vaihtelivat randomisti. Muutaman kerran pääsi aika loppumaan kun en vain löytänyt tarpeeksi tehokasta reittiä avaimelta talolle.




Vaihtelua tämä peli olisi kaivannut kipeästi, sillä ensimmäisen vaikeustasossa olevan puusta pelastettavan kissan jälkeen vastaan ei tule kuin pelkkiä palavia taloja jotka ovat täynnä ihmisiä. Talojen ainoa ero on, että siitä pelastetaan joko kolme tai neljä ihmistä.
Ehkäpä kersat tästä jotain huvia sai vaikka onkin aika yksinkertainen. Itsekin tätä ihan mielelläni pelailin :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti