maanantai 6. tammikuuta 2020
Toki
Games Beaten: 183/709
Genre: Shoot 'em Up
Goal: Defeat Vookimedlo (Stage 6)
Arvosana: 8/10
Vaikeusaste: 4/10
Soturi nimeltään Toki oli tyttöystävänsä Mihon kanssa kävelyllä viidakossa.
Yhtäkkiä Tokin pahin vihollinen, Vookimedlo hyökkäsi puun takaa esiin. Hänen seuranaan oli toiseksi pahin vihollinen, Bashtar, näkymätön jätti. Tai, sanotaan että osoittain näkymätön, sillä hänestä on näkyvissä saappaat, hanskat ja sydän.
He hyökkäsivät Tokin ja Mihon kimppuun. Bashtar kantoi Mihon pois ja Vookimedlo muutti Tokin pieneksi avuttomaksi apinaksi. Toki vaipui synkkyyteen.
Onneksi hän törmäsi metsän henkeen, joka oli nähnyt mitä Tokille ja Miholle kävi ja oli asiasta hyvin vihoissaan.
Hän antoi Tokille mahtavan voiman jonka avulla hän voi sylkeä tulipalloja suustaan.
Nyt suunta kohti Kultaista Palatsia, sillä Vookimedlolle on annettava nenään jotta Toki saa Mihon pelastettua ja normaalin muotonsa palautettua.
Muutaman kerran tätä Sega Megadrivella testaillut ja peli tuntui hankalalta.
Hieman jännittynein fiiliksin lähdin yrittämään.
Megadriven versiossa pystyi vielä vaikeusastetta säätämään, tässä ei.
Mutta mutta, tämähän olikin suhteellisen helppo! Peli vielä tarjoili neljä continueakin :)
Peli oli vielä tosi reilu sen suhteen, että continuenkin jälkeen sai jatkaa jatkopaikasta. Ei edes heittänyt kentän alkuun.
Kuusi kenttää ja kuusi pomoa eli suhteellisen lyhythän tämä on.
Apinaksi muutettu sankarimme pystyy ampumaan suustaan ammuksia. Ammuksia pystyy ampumaan kaikkiin muihin suuntiin paitsi suoraan alas. Hyvin sai osuttua vihollisiin tämän ansiosta.
Ammuksiin saa hetkellisiä tehopäivityksiä. Välillä Toki syöksee suustaan tulta ja välillä ampuu ammuksia moniin eri suuntiin kerralla.
Löytyy myös kuolemattomuus kypärä ja taikakengät joiden avulla pystyy hyppäämään korkeammalle.
Pomojen jälkeen saa aina kolme helpottavaa tavaraa. Yleensä tarjolla oli lisäelämä ja energiaa mutta välillä sai kokonais energiamäärään yhden yksikön lisää. Tämä kuitenkin lähti pois jos Game Over sattui tulemaan ja joutui palaamaan alkuperäiseen kahteen energia yksikköön.
Lisäreitä saa kerättyä kahdella eri tavalla. Kentistä löytää kolikoita joita keräämällä 50 kappaletta saa lisärin. Myös 50 000 pisteen välein saa aina mukavasti lisärin. Muutamassa tiukassa kohdassa oli mukava ylläri kun lisäri jingle soi :)
Kentät oli mukavasti suunniteltu ja olivat erilaisia. Vihollisia tuli välillä aika kasa kerrallaan mutta asepäivityksillä ja hyvillä kontrolleilla niistä selvisi mukavasti.
Vaikka kontrollit oli yleisesti hyvät, parin asian kanssa meni vähän mönkään. Muutamissa kentissä esiintyi liaaneja joihin hyppääminen oli aika tarkkaa. Pari kertaa tipuin piikkeihin kun Toki ei vaan tarrannut siitä kiinni.
Myös viimeisen kentän rullaavat alustat oli aika perseestä, alustalta toiselle hyppääminen piti ajoittaa todella hyvin, muuten se jäi vajaaksi tai meni yli. Tavaroita ei tässä kohdassa kannattanut pahemmin keräillä, sillä alustalle takaisin pääseminen oli huteraa.
Pomot olivat omituisia mutta tykkäsin niistä. Ehkä hienoin bossi oli ilmeisesti mahalaukkua esittävä örvelö joka röyhtäili. Hienosti vielä suusta ei tullut perus röyhtäystä vaan "BURB" -teksti joka teki vahinkoa :D
Taas meni läpäisy turhan tarkalle. Onnistuin ensimmäisen continuen käyttämään kentässä viisi ja huomasin, että kaikki keräämäni energia yksiköt olivat palautuneet kahteen. Tämä teki hommasta vaikeaa ja tämän kentän pomo oli hieman haastava kahdella energialla.
Kuudennen kentän rullaavien alustojen mekaniikkojen opettelu vei elämän poikineen. Muuten kenttä oli suhteellisen helppo.
Viimeistä pomoa pääsin hurjan kahden lisärin voimalla kokeilemaan ja onneksi se meni jälkimmäisellä läpi :D Sain viimeisen pomon aikana yhden lisärin pisteistä, mutta tajusin sen vasta taistelun loputtua :D
Pomolla oli kaksi muotoa. Ensimmäiseen oli helppo osua sillä koko punainen vaate oli hitboxia. Toinen muoto oli haastavampi, ainoastaan pieni sydän mihin piti osua.
Eipä tämän pelaaminen alusta olisi pahemmin haitannut, oli sen verran hyvä peli! Hienosti oli näemmä NESillekin saatu tämä käännettyä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
-
Games Beaten: 424/709 Genre: Run and Gun Goal: Defeat Cobra Commander (Stage 6-1) Arvosana: 7/10 Vaikeusaste: 5/10 G.I. Joe -tiimi on to...
-
Games Beaten: 148/709 Genre: Puzzle Goal: Finish Puzznic (Level 16-10) & Gravnic (Level 8-10) Arvosana: 8/10 Vaikeusaste: ...
-
Games Beaten: 15/709 Genre: Platform Goal: Defeat Dr. Wily Arvosana: 9/10 Vaikeusaste: 3/10 Täälläpäin isommissa markkinatapahtu...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti