keskiviikko 13. marraskuuta 2019

Seicross


Games Beaten: 164/709
Genre: Racing
Goal: Beat Stage 6 (Loops After)

Arvosana: 2/10
Vaikeusaste: 8/10

Planeetta Coluralla asusti kaksi erilaista heimoa, Peras ja Basrah. Peras on huomattavasti sivistyneempi heimo kuin ilkeät Basrahit. Yhtenä päivänä Basrah heimo saa päähänsä hyökätä Perasien kimppuun.Syttyi sota näiden heimojen välille. Peras, nuo pasifistit eivät olleet haalineet tarpeeksi aseita sotatilannetta varten ja heidät ajettiin nopeasti maan alle ilman suurempia vastusteluja. 
Osa heimosta onnistui pakenemaan Basraheilta ja jäivät odottamaan pelastamista... Peras heimo kehitti mini moottoripyörän, Gilgitt Perasin jonka avulla heidän on tarkoituksena hakea heimolaiset turvaan.

Ei helvetti että oli vaikea peli! Kunnon shooter menoa vaikka peli onkin kategorisoitu ajelupeliksi.

Kuusi erilaista kenttää ja viimeisen läpäisyn jälkeen peli loopaa. Ei continueja vaan elämien loppumisen jälkeen alusta.

Peli sisältää kaksi erilaista kenttätyyppiä; nopeatempoinen ajelu jossa taistellaan muita motoristeja vastaan esteitä väistellen ja todella hidastempoinen ajelu joka keskittyy enemmän ammusten sekä esteiden väistelyyn.
Joka toinen kenttä oli aina erilainen eli 1,3 ja 5 olivat näitä nopeatempoisia ja 2,4 sekä 6 hitaita. Hidastempoisten kenttien lopussa on jonkinlaista bossin tynkääkin. Lohikäärmetankkeja jotka ampuvat melkoisesti.

Esteisiin törmäyksestä kuolee luonnollisesti kerrasta, mutta onneksi ylä -ja alaseinään saa osua huoletta. Propsit tästä!

Pelissä on energiapalkki joka kului itsestään alaspäin. Tähän sai täytettä kun keräsi säteilymerkillä varustettuja tavaroita joita löytyi pitkin kenttää.
Aluksi ihmettelin että miksi energiapalkki kuluu niin nopeasti alas, mutta sitten selvisi että myös ampuminen kuluttaa sitä. Shooteri jossa ei saanut ampua kokoajan, jännä :I


Hieman päivitystä saa mopedin aseeseen. Kentistä löytyy vihreitä paikallaan olevia hökötyksiä ja tämmöisen kun tuhoaa, ilmestyy vihreä tähti sen tilalle. Sen kerätessään saa perusaseesta huomattavasti nopeamman.
Asetta voi vielä päivittää spread -tyyliseksi kun tuhoaa ylhäältä alaspäin liikkuvan robotin ja kerää siltä saadun punaisen tähden. Tämä ase kannattaakin yrittää pitää mahdollisimman pitkään sillä sen ammukset menevät myös seinien läpi.

Peli tarjoilee myös muita tavaroita kuten kenkiä, kelloja ja miekkoja mutta näistä saa vain pisteitä. Pisteet ovat kyllä erittäin jees, sillä niistä saa lisäreitä.
Lisärit on kyllä erittäin tarpeen ja peli tarjoileekin niitä ihan kivaan tahtiin, kunhan vain tietää minne ampua sillä parempia pisteapajoita tulee vain jos tappaa oikeita vihollisia.

Kenttiin on juonen mukaan ripoteltu sinisiä miehiä ketkä edustavat pelastettavia Peras heimolaisia. Näitä kannattaakin keräillä sillä kentän lopussa niistä saa mukavan kasan pisteitä.
Toki jos kuolee niin saa vaan niistä pisteet, mitkä on kerännyt kuoleman jälkeen.


Perus shooterin säännöt pätevät tässäkin pelissä. Kuole ja peli muuttuu paljon vaikeammaksi. Tuota spread -asetta on yritettävä pitää mahdollisimman pitkään tuon seinänläpäisy -ominaisuuden takia.
Jotkut viholliset ovat juurikin seinien toisella puolella ja niitä ei voi tappaa muuten. Ilman spreadia täytyy vain väistellä niiden ammuksia mikä on välillä erittäin hankalaa.

Onneksi kentissä oli paljon jatkopaikkoja, olisi ollut aika tuskallista aloittaa aina alusta :D

Tässä oli kyllä surkeat hitboxit. Välillä vaikka suoraan osui viholliseen, se ei vaan kuollut. Varsinkin spreadilla tämän kanssa oli hankaluuksia.
Myös välillä vihollisten ammukset hävisivät tiukoissa tilanteissa missä oli paljon sontaa ruudulla. Pari kertaa tuli kuoltua näkymättömään ammukseen.

Kolme ensimmäistä kenttää oli suhteellisen leppoisia. Näistä sai kerättyä myös aimo läjän lisäreitä :)

Neljäs olikin sitten jo melko haastava. Vihollisia oli älyttömästi ja ne ampuivat jatkuvalla syötöllä. Piti opetella melko hyvin missä mikäkin vihollisen sijaitsee jotta pystyi ennakkoon varautumaan.

Viides kenttä oli taas suhteellisen leppoisa kun oli nopeatempoisesta kysymys. Jännä kyllä sanoa nopeatempoista leppoisaksi :D Tässä oli pari hieman tuuria vaativaa kohtaa jotta ne pääsi kuolematta. Mielellään ei tässä spreadia menettäisi.

Kuudes kenttä....voi pojat. Tässä vaikeusaste nousee dramaattisesti. Alueet missä pystyy ajamaan, on todella kapeita ja vihollisia on älyttömästi. Meni tuskallisen kauan että oppi edes jollain tavalla vihollisten paikat.
Tästä löytyy vielä kolme lohikäärmetankkia kentän lopusta.
Pelihän meinasi mennä paljon nopeammin läpi mutta juuri kun olin saanut viimeisen lohikäärmetankin tuhottua, osuin kiveen ja tuli Game Over. Viimeiseen mahdolliseen esteeseen mihin pystyi kuolemaan... :D
Ärsytys oli suuri ja tämän jälkeen ei meinannut homma millään sujua. Sitten kuin ihmeen kaupalla pääsin lohikäärmeet yhdellä elämällä läpi. Myös energiapalkkikin oli jo todella lopussa. Onneksi tuttu STOP -teksti ilmestyi ruutuun!


Taas yksi Racing pois listasta, huh :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti