Games Beaten: 162/709
Genre: Action
Goal: Survive 20 Minutes
Arvosana: 6/10
Vaikeusaste: 7/10
Vaikeusaste: 7/10
McCallisterin perhe on lähdössä jouluksi Ranskaan. Lähtöaamuna perhe huomaa, että he ovat nukkuneet pommiin ja lähtevät hirmuisella kiireellä lentokentälle. Kaiken tämän hässäkän keskellä perheen kuopus, Kevin jää matkasta ja unohtuu kotiin. Perheen äiti huomaa tämän vasta lentokoneessa. Kevin on vain iloinen että saa olla itsekseen perheen suuressa talossa.
Rauha kuitenkin rikkoutuu piakkoin, sillä lähistöllä pyörii kaksi murtovarasta. Varkaat iskevät silmänsä McCallisterien taloon. Kevin ovelana poikana yrittää estää ryöstöyrityksen ja keksii kaikenlaisia jäyniä rosvojen päänmenoksi.
Todella skeptinen olin tämän suhteen mutta yllätyinkin positiivisesti, täähän olikin melkoisen hauska peli :D
Todella erikoinen peli-idea. Täytyy selviytyä talossa ja sen lähialueella 20 minuuttia jonka jälkeen poliisi tulee hakemaan rosmot pois. Rosvot jahtaavat Keviniä ympäri taloa ja niitä pitää hidastaa erilaisilla ansoilla.
Yksi kosketus jompaan kumpaan rosvoon ja alkaa homma alusta. Raakaa menoa.
Jos tämä olisi ollut hieman paremmin toteutettu ja koodattu, olisi tämä ollut kyllä tosi hauska. Jotenkin kuumottavaa pyöriä ympäri taloa ja koittaa pakoilla rosvoja.
Pahimpana ongelmana oli hieman kusiset hitboxit oli portaissa. Joutui melkeimpä pikselin tarkasti seisomaan oikeassa kohdassa että Kevin rupesi menemään niitä alas tai ylös. Monet Game Overit tuli tämän takia kun paniikissa ei löytänyt oikeaa kohtaa.
Ansoja oli monia erilaisia ja hieman ollut mielikuvituksen puutetta niiden keksimisessä. Ilmeisesti nämä kaksi rosvoa on niin tyhmiä että kompuroivat telkkariin tai hämähäkkiin. En kyllä edes tiedä mitä suurin osa ansoista edustaa.
Jotkut olivat tehokkaampia kuin toiset. Parhaimmilla ansoilla rosvot pysyvät kanveesissa useita sekunteja kun taas heikoimmalla he nousevat melkein samantien pystyyn.
Kaikkia ansoja pystyi käyttämään kolme kertaa mikä oli hieman typerä ratkaisu. Olisi ollut parempi kun vaikka heikompia voisi käyttää esimerkiksi viisi kertaa.
Hieman ongelmallisen pelistä teki noiden ansojen katoaminen. Aina pelin loppuvaiheessa kun oli joku 5min jäljellä, ansat olivat lopussa ja hommasta tuli käytännössä mahdotonta.
Tämän olisi pystynyt välttämään tuolla ansojen eri käyttömäärällä.
Kartasta näki että missä päin aluetta käytettäviä ansoja on. Mutta ainoastaan ne, jotka oli jo kertaalleen löytänyt. No, kyllähän sitten tiesi missä jokainen ansa sijaitsee kun tarpeeksi pelasi että tämä ei ollut mikään iso ongelma.
Isompi ongelma oli, että ei tiennyt että mikä ansa oli aktiivinen ja mikä viritetty. Kaikki näyttivät kartassa samalle. Jos nämä olis vaikka värein eroteltu, olisi ollut helpompi seurata missä rosvot menevät.
Käytin aluksi semmoista taktiikkaa että menin joko kellarin perimmäiseen nurkkaan tai puumajaan ja olin sillä niin pitkään kunnes jompi kumpi rosvoista löysi. Odotin että rosvo astui asettamaani ansaan ja sitten karkuun.
Tällein sai säästettyä ansoja suhteellisen pitkään ja välillä rosvot harhailivat pitkäänkin ennen kuin löysivät.
Rosvojen "tekoäly" oli jännästi toteutettu. Jos Kevin menee tarpeeksi kauas rosvosta vaikka kyseessä on suora käytävä, rosvo lähtee eri suuntaan etsimään. Välillä niiden liikkeissä ei ollut kyllä mitään järkeä, kunhan vain pyörivät randomisti.
Varsinkin kun itse seisoi vaan paikallaan, ne härväsivät ihan omiaan. Kevinin nähtyään, he rupeavat juoksemaan hieman kovempaa kuin normaalisti ja ainut keino saada ne perästä pois on asettaa jokin ansa.
Menin tämän sitten lopulta TMR:n keksimällä juustotaktiikalla kun rupesi puhti loppumaan. Muutaman päivän tätä jaksoi yrittää kuitenkin. Juustoilu perustui ihan pelin omaan koodaustekniikkaan.
Peli-alue on ilmeisesti jaettu tiettyihin osioihin ja rosvot käyttäytyvät sen mukaan missä itse on. Alueessa oli yksi kohta jossa tätä pystyi hyödyntämään täydellisesti.
Vasemmalla oli pieni terassi ja ulko-ovi. Kun ovesta astui sisään kodinhoitohuoneeseen, rosvot lähtivät oikealle kävelemään. Kun taas astui ulos, rosvot lähtivät vasemmalle kävelemään. Tämä toimi vain, kun rosvot olivat ulkona, lähellä tätä terassia.
Ideana oli saada molemmat rosvot samaan läjään ja kävellä tätä terassi-kodinhoitohuone väliä tietyssä tahdissa sen 20min.
Ei ollut kyllä helpoin juustotaktiikka. Tässä helposti herpaantui keskittyminen ja homma oli kivillä. Kokoajan sai seurata että rosvot ei ole liian lähellä Keviniä tai liian kaukana jolloin he poistuvat tästä limbosta.
Pari kertaa meni vituiksi ja eikun alusta.
Olisin kyllä halunnut läpäistä tämän ilman tuota juustoilua, mutta nuo pienet kusisuudet sitten pilasivat homman. Kaikkeni annoin!
Parhaimmillaan pääsin "normaalisti" niin, että oli enää 55 sekuntia jäljellä kellossa. Kyllä hajotti :D
Tykkäsin musiikin vaihtumisesta kun siirtyi eri alueelle, antoi kivaa tunnelmaa :) Myös klassinen linnunlaulu -ääni huvitti kun rosvo kompuroi johonkin ansaan :D
Rauha kuitenkin rikkoutuu piakkoin, sillä lähistöllä pyörii kaksi murtovarasta. Varkaat iskevät silmänsä McCallisterien taloon. Kevin ovelana poikana yrittää estää ryöstöyrityksen ja keksii kaikenlaisia jäyniä rosvojen päänmenoksi.
Todella skeptinen olin tämän suhteen mutta yllätyinkin positiivisesti, täähän olikin melkoisen hauska peli :D
Todella erikoinen peli-idea. Täytyy selviytyä talossa ja sen lähialueella 20 minuuttia jonka jälkeen poliisi tulee hakemaan rosmot pois. Rosvot jahtaavat Keviniä ympäri taloa ja niitä pitää hidastaa erilaisilla ansoilla.
Yksi kosketus jompaan kumpaan rosvoon ja alkaa homma alusta. Raakaa menoa.
Jos tämä olisi ollut hieman paremmin toteutettu ja koodattu, olisi tämä ollut kyllä tosi hauska. Jotenkin kuumottavaa pyöriä ympäri taloa ja koittaa pakoilla rosvoja.
Pahimpana ongelmana oli hieman kusiset hitboxit oli portaissa. Joutui melkeimpä pikselin tarkasti seisomaan oikeassa kohdassa että Kevin rupesi menemään niitä alas tai ylös. Monet Game Overit tuli tämän takia kun paniikissa ei löytänyt oikeaa kohtaa.
Ansoja oli monia erilaisia ja hieman ollut mielikuvituksen puutetta niiden keksimisessä. Ilmeisesti nämä kaksi rosvoa on niin tyhmiä että kompuroivat telkkariin tai hämähäkkiin. En kyllä edes tiedä mitä suurin osa ansoista edustaa.
Jotkut olivat tehokkaampia kuin toiset. Parhaimmilla ansoilla rosvot pysyvät kanveesissa useita sekunteja kun taas heikoimmalla he nousevat melkein samantien pystyyn.
Kaikkia ansoja pystyi käyttämään kolme kertaa mikä oli hieman typerä ratkaisu. Olisi ollut parempi kun vaikka heikompia voisi käyttää esimerkiksi viisi kertaa.
Hieman ongelmallisen pelistä teki noiden ansojen katoaminen. Aina pelin loppuvaiheessa kun oli joku 5min jäljellä, ansat olivat lopussa ja hommasta tuli käytännössä mahdotonta.
Tämän olisi pystynyt välttämään tuolla ansojen eri käyttömäärällä.
Kartasta näki että missä päin aluetta käytettäviä ansoja on. Mutta ainoastaan ne, jotka oli jo kertaalleen löytänyt. No, kyllähän sitten tiesi missä jokainen ansa sijaitsee kun tarpeeksi pelasi että tämä ei ollut mikään iso ongelma.
Isompi ongelma oli, että ei tiennyt että mikä ansa oli aktiivinen ja mikä viritetty. Kaikki näyttivät kartassa samalle. Jos nämä olis vaikka värein eroteltu, olisi ollut helpompi seurata missä rosvot menevät.
Käytin aluksi semmoista taktiikkaa että menin joko kellarin perimmäiseen nurkkaan tai puumajaan ja olin sillä niin pitkään kunnes jompi kumpi rosvoista löysi. Odotin että rosvo astui asettamaani ansaan ja sitten karkuun.
Tällein sai säästettyä ansoja suhteellisen pitkään ja välillä rosvot harhailivat pitkäänkin ennen kuin löysivät.
Rosvojen "tekoäly" oli jännästi toteutettu. Jos Kevin menee tarpeeksi kauas rosvosta vaikka kyseessä on suora käytävä, rosvo lähtee eri suuntaan etsimään. Välillä niiden liikkeissä ei ollut kyllä mitään järkeä, kunhan vain pyörivät randomisti.
Varsinkin kun itse seisoi vaan paikallaan, ne härväsivät ihan omiaan. Kevinin nähtyään, he rupeavat juoksemaan hieman kovempaa kuin normaalisti ja ainut keino saada ne perästä pois on asettaa jokin ansa.
Menin tämän sitten lopulta TMR:n keksimällä juustotaktiikalla kun rupesi puhti loppumaan. Muutaman päivän tätä jaksoi yrittää kuitenkin. Juustoilu perustui ihan pelin omaan koodaustekniikkaan.
Peli-alue on ilmeisesti jaettu tiettyihin osioihin ja rosvot käyttäytyvät sen mukaan missä itse on. Alueessa oli yksi kohta jossa tätä pystyi hyödyntämään täydellisesti.
Vasemmalla oli pieni terassi ja ulko-ovi. Kun ovesta astui sisään kodinhoitohuoneeseen, rosvot lähtivät oikealle kävelemään. Kun taas astui ulos, rosvot lähtivät vasemmalle kävelemään. Tämä toimi vain, kun rosvot olivat ulkona, lähellä tätä terassia.
Ideana oli saada molemmat rosvot samaan läjään ja kävellä tätä terassi-kodinhoitohuone väliä tietyssä tahdissa sen 20min.
Ei ollut kyllä helpoin juustotaktiikka. Tässä helposti herpaantui keskittyminen ja homma oli kivillä. Kokoajan sai seurata että rosvot ei ole liian lähellä Keviniä tai liian kaukana jolloin he poistuvat tästä limbosta.
Pari kertaa meni vituiksi ja eikun alusta.
Olisin kyllä halunnut läpäistä tämän ilman tuota juustoilua, mutta nuo pienet kusisuudet sitten pilasivat homman. Kaikkeni annoin!
Parhaimmillaan pääsin "normaalisti" niin, että oli enää 55 sekuntia jäljellä kellossa. Kyllä hajotti :D
Tykkäsin musiikin vaihtumisesta kun siirtyi eri alueelle, antoi kivaa tunnelmaa :) Myös klassinen linnunlaulu -ääni huvitti kun rosvo kompuroi johonkin ansaan :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti