keskiviikko 6. marraskuuta 2019

Cool World


Games Beaten: 149/709
Genre: Action
Goal: Defeat Holli Would (Stage 5)

Arvosana: 4/10
Vaikeusaste: 4/10

Nappasin jonkun pelin ihan randomilla ja tällä kertaa se osui tälläiseen tekeleeseen. Näemmä tämä on leffaan pohjautuva peli, siitä ei ollut kyllä aavistusta :D
Tapahtumat sijoittuvat todelliseen mielikuvitusmaailmaan jossa sarjakuvien hahmot ovat yhtä eläviä kuin ihmiset. Paikkaa kutsutaan Cool Worldiksi. Vegas Vinnie niminen tyyppi huomasi ensimmäisenä tunnelin joka yhdistää oikean maailman ja tämän mielikuvitusmaailman toisiinsa.
Vinnie löysi Golden Spike of Power -esineen joka pitää maailmojen tasapainon kohdillaan. Hän asetti esineen Ocean Hotellin huipulle missä ajatteli sen olevan turvassa.
Piirroshahmo nimeltä Holly Would haluaa esineen koko voiman itselleen jotta voisi luoda todellisen vartalon ja siirtyä oikeaan maailmaan. Jos tämä hänen suunnitelma onnistuu, se voi tuhota molemmat maailmat samalla!
Holly on jo kerinnyt varastamaan kartan, joka näyttää mielikuvitusmaailman ja todellisen maailman tunneleiden sijainnit. Hän repi kartan viiteen osaan ja antoi palaset joukoilleen.
Ukko nimeltä Harris joka toimii etsivänä Cool Worldissa, laitettiin etsimään kartan palat ja hoitamaan Holly pois päiviltä.

Eipä ollut kaksinen peli :D

Vain viisi kenttää joista neljä sai läpäistä haluamassaan järjestyksessä. Viimeinen ilmestyi, kun muut kentät oli menty läpi. Testailin kenttiä ja menin ne sitten semmoisessa järjestyksessä, että olisi mahdollisimman paljon lisäreitä hankalempiin kenttiin.


Kentissä tarkoituksena oli kerätä ammuksia ja sitten etsiä pomo. Ammukset vaihtelivat kenttäkohtaisesti, välillä ne oli pommeja ja välillä esimerkiksi leivoksia.

Pakko sanoa että tämä oli todella typerä systeemi. Pomot kuolivat kymmenestä osumasta, tai ainakin suurin osa niistä kuoli. Kentästä piti löytää vähintään se kymmenen ammusta jotta saa pomon hengiltä. Jos panokset loppuvat - tough luck, pomohuoneesta ei enää päässyt pois.
Kuolema antoi aina yhden ammuksen lisää ja jos pomo oli vaikka yhden iskun päässä kuolemasta, tämä oli ihan ok taktiikka. Muutoin parempi painaa resettiä.
Pelissä kun ei ollut continueja lainkaan niin reset oli ainut vaihtoehto.


Vihollisia pystyi tappamaan kentästä löydetyllä kynällä ja pyyhekumeilla. Mustekynään pystyi imaisemaan tietyn verran vihollisia sisälle ja ne sitten tyhjennettiin mustepurkkeihin. Tässä ei ollut mitään ideaa sillä viholliset spawnasivat takaisin niin nopeasti että se teki tästä hommasta täysin hyödytöntä.
Parempi oli vaan juosta vihollisia karkuun. Pyyhekumeja tuli välillä viskottua vihollisiin, sillä vihollinen saattoi kuollessaan pudottaa energiaa.

Kontrollit pilasivat tämän pelin aika totaalisesti. Harrisin liikuttaminen oli jotenkin liian ilmavaa. Tiukat tasoloikkakohdat olivat tämän vuoksi todella hankalia.
Yhdessä kentässä skeitattiin alusta loppuun ja voi pojat että tässä oli heikot kontrollit. Jos D-padilla painoi samaan aikaan kahteen suuntaan, ukko lukittui paikalleen. Yleensä tottunut kulkemaan viistoon tälläisissä kohdissa mutta nyt ei voinut. Piti painaa suoraa alas tai ylöspäin jos halusi väistää esteitä.
Ruutu oli muutenkin rajattu aika tiukkaan, vain pieni osa missä pystyi liikkumaan, sitten tuli näkymätön seinä vastaan.


Kentät oli aluksi hankala oppia. Kaksi näistä oli hieman sokkelomaisia ja oikean reitin opetteluun meni aikaa. Toinen näistä sokkelokentistä sisälsi paljon tiukkaa tasoloikkaa mikä oli melkoisen herkkua näillä kontrolleilla.
Myös näissä kahdessa piti katsoa paras reitti ammuksien löytämiseen.

Skeittaus kenttä vei eniten aikaa opetella. Pelkän kentän ulkoa opettelu ei riittänyt vaan joutui ammuksiakin sijaintejakin muistelemaan. Tässä meni todella tarkalle ammukset, juuri tarvittavan määrän sai kerättyä. Tässä olisi ollut jonkin verran ylimääräisiä, mutta ne oltiin sijoiteltu aika ikävästi paikkoihin, joihin oli todella hankala päästä.
Onneksi pomo oli todella helppo, riitti kun seisoi tietyssä kohdassa ja välillä hyppäämällä väisti sen ammukset.

Yksi kentistä erosi muista sillä, että se oli todella suoraviivainen. Yksi salahuone oltiin tähän piilotettu mistä sai puuttuvat ammukset.


Kun kartanpalat oli saanut haltuun näistä kentistä, päästiinkin viimeiseen kenttään eli Ocean Hotelliin. Kenttä oli ihan järkyttävä. Ulkoseinää pitkin kiivettiin ylöspäin väistellen vihollisia ja suorittaen tiukkaa tasoloikkaa.
Onneksi minulla oli reilusti lisäreitä jemmassa tähän kenttään sillä niitä kului. Holly Would odotti Hotellin huipulla ja tämä taistelu oli tosi helppo. Rauhallisesti kun toimi ja ampui oikeaan aikaan, ei missannut kallisarvoisia ammuksia.


Kenttien treenaus kannatti sillä peli meni sitten läpi ensimmäisellä kunnon läpäisy-yrityksellä :)


Nyt ei Oceanilla mennyt ihan nappiin tämän teoksen kanssa, alkujärkytyksen jälkeen ei tämä nyt ihan niin paska ollut mitä tuli manattua, mutta ei tämä mikään mestariteoskaan ollut. Hyvin keskinkertaista huttua huonoilla kontrolleilla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti