Games Beaten: 40/709
Genre: PlatformGoal: Defeat Tom (Stage 5-3)
Arvosana: 4/10
Vaikeusaste: 7/10
Bart vs. Worldin jälkeen kaupasta lähti mukaan tämä peli. Näemmä mun NES pelailun alku ei ollut kovinkaan ruusuinen, ainakaan omien pelieni kohdalla :D
Tätä tuli hakattua ihan älyttömästi mutta matka aina tyssäsi ullakolle. Jos olisin skidinä tiennyt sen olevan viimeinen kenttä, ehkä olisi löytynyt jokin viimeinen ponnistus pelin läpäisemiseksi...
Tom-kissa on ottanut Tuffyn vangikseen ja Jerryn tehtävänä on pelastaa hänet. Jerryn matka käy läpi koko talon Tuffya etsien. Pyöritään kellarissa, keittiössä, olohuoneessa, kylppärissä ja monissa muissa paikoissa.
Lopulta ullakolta löytyy Tuffy vangittuna häkkiin. Tomia kuonoon ja Tuffy takaisin hiirenkoloonsa :)
Yhteen aikaisempaan kirjoitukseen viitaten, tämä oli toinen niistä peleistä joka lähti torimyyjä Marion matkaan. Olin todella kyllästynyt ullakko kenttään ja halusin uutta pelattavaa.
Monia vuosia myöhemmin ostin tämän takaisin kokoelmaani ja tarkoituksena oli pelata tämä viimein läpi. Jospa se aikuisena onnistuisi...
Menihän se! Ei siihen mennytkään kuin päälle 20 vuotta että näin viimein pelin loppuruudun :D
Mulla on vähän kaksijakoiset mielipiteet tämän pelin kanssa. Paljon lapsuuden nostalgiaa ja peli ei silloin niin hirveälle vaikuttanut. Näin vanhempana pelissä on todella paljon vittumaisia ratkaisuja ja ei se niin hauska ole.
Peli sisältää viisi erilaista maata ja jokaisessa on kaksi tasoa + pomo.
Kentät ovat melkoisia sokkeloita ja ei koskaan tiedä mihin päin pitäisi lähteä kulkemaan. En ole tälläisien kenttien suurin fani. Tykkään mielummin että on selkeä reitti jota kuljetaan. Salaisuudet on asia erikseen.
Välillä kun kentissä mennään esimerkiksi alaspäin, ei näe mitä alhaalla on. Monesti putoaa suoraan vihollisen niskaan ja kuolee.
Pakko antaa pelintekijöille tunnustusta hienoista huoneiden mallinnuksista. Kun kenttiä katsoo kokonaisuutena esimerkiksi netistä ladattavista kartoista, näkee että ne muistuttavat oikeita huoneita.
Jos tekijät olisivat olleet laiskoja, eivät he olisi näin paljon vaivaa olisi nähneet tähän hommaan.
Harmi vain, että kentästä näkee vain pienen osan kerrallaan ja ei osaa hahmottaa miten huone menee tai minkä asian päällä juuri nyt Jerry seisoo.
Tätä tuli hakattua ihan älyttömästi mutta matka aina tyssäsi ullakolle. Jos olisin skidinä tiennyt sen olevan viimeinen kenttä, ehkä olisi löytynyt jokin viimeinen ponnistus pelin läpäisemiseksi...
Tom-kissa on ottanut Tuffyn vangikseen ja Jerryn tehtävänä on pelastaa hänet. Jerryn matka käy läpi koko talon Tuffya etsien. Pyöritään kellarissa, keittiössä, olohuoneessa, kylppärissä ja monissa muissa paikoissa.
Lopulta ullakolta löytyy Tuffy vangittuna häkkiin. Tomia kuonoon ja Tuffy takaisin hiirenkoloonsa :)
Yhteen aikaisempaan kirjoitukseen viitaten, tämä oli toinen niistä peleistä joka lähti torimyyjä Marion matkaan. Olin todella kyllästynyt ullakko kenttään ja halusin uutta pelattavaa.
Monia vuosia myöhemmin ostin tämän takaisin kokoelmaani ja tarkoituksena oli pelata tämä viimein läpi. Jospa se aikuisena onnistuisi...
Menihän se! Ei siihen mennytkään kuin päälle 20 vuotta että näin viimein pelin loppuruudun :D
Mulla on vähän kaksijakoiset mielipiteet tämän pelin kanssa. Paljon lapsuuden nostalgiaa ja peli ei silloin niin hirveälle vaikuttanut. Näin vanhempana pelissä on todella paljon vittumaisia ratkaisuja ja ei se niin hauska ole.
Peli sisältää viisi erilaista maata ja jokaisessa on kaksi tasoa + pomo.
Kentät ovat melkoisia sokkeloita ja ei koskaan tiedä mihin päin pitäisi lähteä kulkemaan. En ole tälläisien kenttien suurin fani. Tykkään mielummin että on selkeä reitti jota kuljetaan. Salaisuudet on asia erikseen.
Välillä kun kentissä mennään esimerkiksi alaspäin, ei näe mitä alhaalla on. Monesti putoaa suoraan vihollisen niskaan ja kuolee.
Pakko antaa pelintekijöille tunnustusta hienoista huoneiden mallinnuksista. Kun kenttiä katsoo kokonaisuutena esimerkiksi netistä ladattavista kartoista, näkee että ne muistuttavat oikeita huoneita.
Jos tekijät olisivat olleet laiskoja, eivät he olisi näin paljon vaivaa olisi nähneet tähän hommaan.
Harmi vain, että kentästä näkee vain pienen osan kerrallaan ja ei osaa hahmottaa miten huone menee tai minkä asian päällä juuri nyt Jerry seisoo.
Vaikeahan tämä on kuin mikä. Kolme osumaa ja kuolema eikä Jerryllä ole kuolemattomuusaikaa juuri nimeksikään vaan vihollinen pystyy tappamaan todella nopeasti jos ei pääse karkuun.
Muutama continue ja niiden loppuessa peli alkaa alusta.
Lisäelämiä saa pisteistä ja skidinä löysinkin toisesta kentästä hyvän grindauspaikan. Tässä kentässä on vihollisia mitä ei voi tappaa mutta osumalla niihin saa aina pisteitä. Todella hidasta hommaa mutta tämä oli ainut keino silloin, että pääsi edes yrittämään ullakkokenttää.
Tässä saa muutamia peliä helpottavia lisä-aseita mutta ne menettää jos kuolee.
Kolmannen maan ensimmäisestä kentästä löytyy kiva oikkari jota jo skidinä yritin tehdä siinä onnistumatta. Kenttä on rakennettu niin, että ylätasanteella on aukkoja joiden väli on liian pitkä yli hypättäväksi joten pelin tekijät pakottaa pelaajan menemään alareittiä. Ylätasanteella lentää lehtiä jotka tönivät Jerryä osuessaan ja ne voivat työntää pitkiäkin matkoja oikeaan kohtaan osuessaan.
Aukkojen väli on aika pieni ja oikeaan aikaan tehdyllä lehden päälle hyppäämisellä pystyy tämän aukon yli menemään. Speedrunaajat käyttävät tätä taktiikkaa ja olen itsekin siinä yhden kerran onnistunut, juurikin tuolla läpi menneellä yrityksellä!
Kenttien vaikeusaste nousee suhteellisen tasaisesti paitsi kun pääsee ullakolle... tässä kentässä vaikeusaste nousee räjähdysmäisesti ja se on monien yritysten turma. Kenttä on todella sokkelomainen ja oikean reitin löytäminen haastavaa.
Tässä kentässä on vielä avain joka on löydettävä tai muuten ei maaliin pääse. Tämä on se pääsyy miksi homma meni puihin skidinä. Ainut kenttä missä tarvitsee etsiä jokin tavara jotta pääsee maaliin. Missään ei edes sanota että tälläinen pitää hakea.
No, vanhemmalla iällä kun tämän pariin palasin niin tiesin tuosta avaimesta ja oli helppo lähteä sitä metsästämään. Tottakai se sijaitsee juuri toisella puolella kenttää kun maali. Vihollisia pyörii joka puolella ja se spawnaa takaisin todella helposti.
Jokainen pomotaistelu käydään Tomia vastaan milloin millaisissa olosuhteissa. Väillä ollaan ulkona, välillä jopa palavassa takassa.
Lisäelämiä saa pisteistä ja skidinä löysinkin toisesta kentästä hyvän grindauspaikan. Tässä kentässä on vihollisia mitä ei voi tappaa mutta osumalla niihin saa aina pisteitä. Todella hidasta hommaa mutta tämä oli ainut keino silloin, että pääsi edes yrittämään ullakkokenttää.
Tässä saa muutamia peliä helpottavia lisä-aseita mutta ne menettää jos kuolee.
Kolmannen maan ensimmäisestä kentästä löytyy kiva oikkari jota jo skidinä yritin tehdä siinä onnistumatta. Kenttä on rakennettu niin, että ylätasanteella on aukkoja joiden väli on liian pitkä yli hypättäväksi joten pelin tekijät pakottaa pelaajan menemään alareittiä. Ylätasanteella lentää lehtiä jotka tönivät Jerryä osuessaan ja ne voivat työntää pitkiäkin matkoja oikeaan kohtaan osuessaan.
Aukkojen väli on aika pieni ja oikeaan aikaan tehdyllä lehden päälle hyppäämisellä pystyy tämän aukon yli menemään. Speedrunaajat käyttävät tätä taktiikkaa ja olen itsekin siinä yhden kerran onnistunut, juurikin tuolla läpi menneellä yrityksellä!
Kenttien vaikeusaste nousee suhteellisen tasaisesti paitsi kun pääsee ullakolle... tässä kentässä vaikeusaste nousee räjähdysmäisesti ja se on monien yritysten turma. Kenttä on todella sokkelomainen ja oikean reitin löytäminen haastavaa.
Tässä kentässä on vielä avain joka on löydettävä tai muuten ei maaliin pääse. Tämä on se pääsyy miksi homma meni puihin skidinä. Ainut kenttä missä tarvitsee etsiä jokin tavara jotta pääsee maaliin. Missään ei edes sanota että tälläinen pitää hakea.
No, vanhemmalla iällä kun tämän pariin palasin niin tiesin tuosta avaimesta ja oli helppo lähteä sitä metsästämään. Tottakai se sijaitsee juuri toisella puolella kenttää kun maali. Vihollisia pyörii joka puolella ja se spawnaa takaisin todella helposti.
Jokainen pomotaistelu käydään Tomia vastaan milloin millaisissa olosuhteissa. Väillä ollaan ulkona, välillä jopa palavassa takassa.
Viimeinen pomo on sitten ihan naurettava, pelin helpoin pomo.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti