maanantai 14. lokakuuta 2019

Tiny Toon Adventures


Games Beaten: 22/709
Genre: Platform
Goal: Defeat Montana Max (Stage 6-1)

Arvosana: 8/10
Vaikeusaste: 5/10

Lisää lapsuuden hankalia pelejä. Tämäkin peli otti oman aikansa että sen pääsi läpi.Pelissä on sentään loputtomat continuet. Siitä syystä tämä ei ole ihan niin brutaali kuin vaikka Battletoads tai Snake Rattle 'n' Roll.

Montana Max on kaapannut Babs Bunnyn ja Buster Bunny joukkoineen lähtee häntä pelastamaan. Joukko tarvitsee viisi avainta jotta Montana Maxin kartanon ovet saadaan avattua.

Peli sisältää kuusi eri maata ja neljässä ensimmäisessä maassa on kolme kenttää jokaisessa. Viides ja kuudes sisältää vain yhden kentän.

Vaikean tästä tekee se että kuolema tulee jo yhdestä iskusta. Joistain kentistä löytyy sydän millä saa yhden hiparin lisää mutta aika usein sen menettää yhtä nopeasti kuin on saanutkin.

Game Overista joutuu aina kyseisen maan ensimmäiseen kenttään. Julmaa mutta opettavaista, tuleepahan ainakin kentät tutuiksi.
Jokaisen maailman alussa valitaan Buster Bunnylle kaveri, jonka pystyy vaihtamaan kentistä löytyvän tähtipallon avulla.
Jokaisella lisähahmolla on omat hyvät ominaisuutensa; Plucky Duck osaa lentää pieniä matkoja ja on hyvä uimari, Furrball pystyy kiipeilemään pystysuoria seiniä ylös ja Dizzy Devil pyörii niin kovalla voimalla että se rikkoo jotkin palikat sekä tuhoaa viholliset.

Eipä näitä voi etukäteen tietää että mikä kamu kannattaa mihinkin maahan ottaa mukaan, testaamalla selviää. Onneksi Game Overin sattuessa pystyy kamun vaihtamaan toiseen, siihen maahan sopivampaan.

Ensimmäinen maa menee pelkällä Buster Bunnyllä.
Toiseen maahan itse valitsen aina Plucky Duckyn koska siellä on vesikenttä ja viimeisen kentän, merirosvolaivan muutamat kohdat pääsee oikaisemaan lentämällä.
Kolmanteen maahan, metsään sitten valitsen Furrballin koska puita pitkin on hyvä kiipeillä hankalien kohtien ohitse.
Neljäs menee vähän miten milloinkin, välillä Plucky Duckilla, välillä Furrballilla.
Viides ja kuudes, nämä yleensä tulee vedettyä pelkällä Buster Bunnylla.
En ole oikein Dizzy Deviliä pahemmin käyttänyt, en ole nähnyt sitä hirveän hyödyllisenä.
Joskus kenttien jälkeen ilmestyy karttanäkymään alus, jossa on Duck Vader joukkoineen. Aluksen ilmestyminen liittyy vissiin kentistä kerättyjen porkkanoiden määrään.
Skidinä en tätä koskaan onnistunut päihittämään kun kerta yhdestä iskusta kuolee, ei oikein päässyt kärryille että mitä piti tehdä.
Vanhemmalla iällä sitten olen onnistunut tämän päihittämään ja palkintona on hurjat kolme lisä-elämää, aijai!


Neljän ensimmäisen maan toisen kentän lopussa on Elmyra Duff -niminen tyttö. Tyttö rakastaa eläimiä ja haluaakin halia niitä loputtomiin. Tehtävänä on väistellä Elmyraa niin pitkään kunnes Exit -ovi ilmestyy ruutuun.
Jos Elmyra saa hahmon kiinni, joutuu aloittamaan koko maan alusta.


Kenttien pomot on tässäkin pelissä tehty laadukkaasti. Melkein kaikissa perusidea on sama; hyppää kolmesti päälle niin pomo kuolee. Neljännen maan pomossa ei itse bossin päälle hypitä vaan tapetaan sen jälkeläisiä, brutaalia.
Viides kenttä on melkoisen lyhyt ja helpohko, pitää kerätä muutama Gogo Dodo "figuuri" jotka sitten muodostavat isomman Gogo Dodon jolta saa viimeisen avaimen.

Viimeinen kenttä on kyllä melkoisen paha. Ei tämäkään kenttä mikään kovinkaan pitkä ole, mutta muutama huone on hankala.
Varsinkin huone, jossa mennään alustan päällä ylöspäin väistellen tykkejä jotka ampuvat rahasäkkejä. Tässä joutuu kyllä todella hyvin muistamaan ulkoa koko homman sillä sydämenkin saa vasta tämän kohdan jälkeen.

Edessä on vielä itse Montana Max. Nyrkkeilyhanskojen päältä hyppää kolmesti Maxin päälle ja homma on siinä. Huoneessa lentelee kolikoita hankaloittaen tehtävää, mutta niitä on onneksi aika helppo väistellä.
Peli on vielä tänäkin päivänä tosi haastava ja tämä on yksi syy miksi sen pariin tulee aina silloin tällöin palattua :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti