Games Beaten: 23/709
Genre: PlatformGoal: Defeat Nightmare (World 8)
Arvosana: 9/10
Vaikeusaste: 3/10
Loistava tasohyppelypeli. NESin loppupään pelejä ja sen kyllä huomaa laadusta.
Paha Nightmare -hahmo on vallannut Dream Landin suihkulähteen, Fountain of Dreamsin ja häiritsee tämän avulla asukkaiden unia tehden niistä huonolaatuisia.
King Dedede poistaa suihkulähteestä tähtisauvan joka antaa suihkulähteelle voimaa. Tämän avulla saatiin Nightmare lukittua suihkulähteeseen jumiin.
Tähtisauva hajotettiin kuuteen eri palaseen ja Dedede jakoi palat ystävilleen.
Kirby luulee että King Dedede ja hänen ystävänsä varastivat tähtisauvan ja hän lähtee metsästämään sitä takaisin ja laittamaan sen oikealle paikalleen.
Eihän siinä hommassa kovin hyvin lopulta käynyt vaan Nightmare vapautui vankilastaan ja rupesi häiritsemään asukkaiden unia.
Kirby tajusi virheensä ja Dededen avustuksella hän lähtee tuhoamaan Nightmarea.
Seitsemän erilaista maata, joissa jokaisessa noin kuusi kenttää. Tekemistä riittää pitkäksi aikaa. Monessa kentässä on vielä salainen huone joka sisältää kytkimen.
Tämän avulla avataan kyseisen maan kartalle uusia alueita. Alta paljastuu yleensä minipelejä tai muita pelin etenemistä helpottavia asioita.
Kenttien lisäksi löytyy muutama erilainen minipeli mistä saa lähinnä lisäreitä. Nämä minipelit on kyllä hauskoja. Pohjautuvat aika pitkälti reaktio nopeuteen.
Kirbyllä on hieno ominaisuus - se voi syödä vihollisensa ja ottaa niiden kyvyt käyttöön. Ihan kaikilla vihollisilla ei ole mitään kykyjä mutta suurimmalla osalla on.
Paljon erilaisia vaihtoehtoja sopimaan erilaisiin tilanteisiin. Välillä joutuu tietyn kyvyn kuljettamaan eri kentästä toiseen kenttään salahuoneeseen päästäkseen.
Tässä pelissä jo yhdestä osumasta menettää viholliselta saadun kyvyn, mutta sen voi vielä yrittää saada takaisin muutaman sekunnin ajan.
Kirby osaa myös lentää ja jos haluaa, niin kentät voi mennä lentämällä läpi. Tämä tosin on aika tylsää, paljon mukavampi piestä porukkaa maankamaralla :)
Itse kun olen tälläinen perfektionisti peleissä, niin pakko nuo kaikki salapaikat on koluta läpi. Tästä on myös se hyöty että täydellisen läpäisyn jälkeen saa vielä vaikeamman pelityypin auki.
Tässä on vain kolme energiaa kuuden sijaan joka tekee kyllä pelaamisesta paljon hankalampaa. Hard Modessa saa jo oikeasti tehdä töitä että pääsee läpi.
Pomojen vaikeusasteessa on sopiva nousukäyrä. Ensimmäinen pomo on todella helppoja viimeiset sitten hankalia.
Kentät ovat monipuolisia ja niiden tutkiminen on kivaa. Peliin on kyllä saatu loistavasti uninen tunnelma, etenkin loppupään kenttiin.
Pelin viimeinen kenttä on jonkinlainen tribuutti ensimmäiselle Kirby -pelille, Kirby's Dream Landille.
Kenttä on pelkästään mustavalkoinen ja musiikkikin taitaa olla tuosta ensimmäisestä Kirbystä. Ihan jännä idea :)
Nigthmaren ensimmäinen muoto oli junnuna kyllä todella työläs päästä läpi.
Peli muuttuu hetkeksi shooteriksi ja Kirby lentelee avaruudessa ampuen tähtisauvalla pientä planeettaa.
Tässä on aikaraja ja jos ei ole tarpeeksi nopea, maa nousee ruudun alareunasta ja liiskaa Kirbyn.
Nykyäänhän tämä menee ihan leikiten läpi, mutta silloin ei ollut osumatarkkuus niin huipussaan.
Toinen ja samalla viimeinen muoto ei ollut ihan niin haastava ja siitä sai vielä kätevästi jatkaa jos kuolema korjasi.
Paha Nightmare -hahmo on vallannut Dream Landin suihkulähteen, Fountain of Dreamsin ja häiritsee tämän avulla asukkaiden unia tehden niistä huonolaatuisia.
King Dedede poistaa suihkulähteestä tähtisauvan joka antaa suihkulähteelle voimaa. Tämän avulla saatiin Nightmare lukittua suihkulähteeseen jumiin.
Tähtisauva hajotettiin kuuteen eri palaseen ja Dedede jakoi palat ystävilleen.
Kirby luulee että King Dedede ja hänen ystävänsä varastivat tähtisauvan ja hän lähtee metsästämään sitä takaisin ja laittamaan sen oikealle paikalleen.
Eihän siinä hommassa kovin hyvin lopulta käynyt vaan Nightmare vapautui vankilastaan ja rupesi häiritsemään asukkaiden unia.
Kirby tajusi virheensä ja Dededen avustuksella hän lähtee tuhoamaan Nightmarea.
Seitsemän erilaista maata, joissa jokaisessa noin kuusi kenttää. Tekemistä riittää pitkäksi aikaa. Monessa kentässä on vielä salainen huone joka sisältää kytkimen.
Tämän avulla avataan kyseisen maan kartalle uusia alueita. Alta paljastuu yleensä minipelejä tai muita pelin etenemistä helpottavia asioita.
Kenttien lisäksi löytyy muutama erilainen minipeli mistä saa lähinnä lisäreitä. Nämä minipelit on kyllä hauskoja. Pohjautuvat aika pitkälti reaktio nopeuteen.
Kirbyllä on hieno ominaisuus - se voi syödä vihollisensa ja ottaa niiden kyvyt käyttöön. Ihan kaikilla vihollisilla ei ole mitään kykyjä mutta suurimmalla osalla on.
Paljon erilaisia vaihtoehtoja sopimaan erilaisiin tilanteisiin. Välillä joutuu tietyn kyvyn kuljettamaan eri kentästä toiseen kenttään salahuoneeseen päästäkseen.
Tässä pelissä jo yhdestä osumasta menettää viholliselta saadun kyvyn, mutta sen voi vielä yrittää saada takaisin muutaman sekunnin ajan.
Kirby osaa myös lentää ja jos haluaa, niin kentät voi mennä lentämällä läpi. Tämä tosin on aika tylsää, paljon mukavampi piestä porukkaa maankamaralla :)
Itse kun olen tälläinen perfektionisti peleissä, niin pakko nuo kaikki salapaikat on koluta läpi. Tästä on myös se hyöty että täydellisen läpäisyn jälkeen saa vielä vaikeamman pelityypin auki.
Tässä on vain kolme energiaa kuuden sijaan joka tekee kyllä pelaamisesta paljon hankalampaa. Hard Modessa saa jo oikeasti tehdä töitä että pääsee läpi.
Pomojen vaikeusasteessa on sopiva nousukäyrä. Ensimmäinen pomo on todella helppoja viimeiset sitten hankalia.
Kentät ovat monipuolisia ja niiden tutkiminen on kivaa. Peliin on kyllä saatu loistavasti uninen tunnelma, etenkin loppupään kenttiin.
Pelin viimeinen kenttä on jonkinlainen tribuutti ensimmäiselle Kirby -pelille, Kirby's Dream Landille.
Kenttä on pelkästään mustavalkoinen ja musiikkikin taitaa olla tuosta ensimmäisestä Kirbystä. Ihan jännä idea :)
Nigthmaren ensimmäinen muoto oli junnuna kyllä todella työläs päästä läpi.
Peli muuttuu hetkeksi shooteriksi ja Kirby lentelee avaruudessa ampuen tähtisauvalla pientä planeettaa.
Tässä on aikaraja ja jos ei ole tarpeeksi nopea, maa nousee ruudun alareunasta ja liiskaa Kirbyn.
Nykyäänhän tämä menee ihan leikiten läpi, mutta silloin ei ollut osumatarkkuus niin huipussaan.
Toinen ja samalla viimeinen muoto ei ollut ihan niin haastava ja siitä sai vielä kätevästi jatkaa jos kuolema korjasi.
Loistava peli taas kerran!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti