perjantai 18. lokakuuta 2019

Hudson's Adventure Island 3


Games Beaten: 51/709
Genre: Platform
Goal: Beat Alien Boss (Stage 8-6)

Arvosana: 5/10
Vaikeusaste: 7/10

Tina on taas kaapattu, tällä kertaa asialla ovat muukalaiset avaruudesta! Master Higgins jahtaa avaruusalusta pitkin maita ja mantuja saadakseen Tinan takaisin.

Tässä on kakkosen tapaan kahdeksan saarta. Erona on, että Higginsin kävelemään reittiin ei voi tällä kertaa itse vaikuttaa millään, vaan homma menee automaattisesti. Myös jos pomossa sattui kuolemaan, se pysyi paikallaan eikä siirtynyt eri kenttään niin kuin kakkosessa.

Yksi uusi dinosaurus on saatu mukaan sekä uusi ase, bumerangi. Dinosauruksessa ei ollut mitään erikoista, sillä pystyi kieriä päin vihollisia joka sitten tappaa ne. Bumerangi oli paljon hyödyllisempi uudistus, sillä pystyi tuhoamaan kivet ja osuminen vihollisiin oli helpompaa kaarevan lentoratansa vuoksi.
Suojaavista esineistä uutuutena löytyy timantti, jonka voi laittaa päälle kentän alussa. Aika hyödytön, sillä sen vaikutus ei kovin kauaa kestä.

Hyvä uudistus oli että Game Overin jälkeen säilyi kaikki kerätyt dinosaurukset ja aseet. Nyt näiden hamstraamisessa oli jotain järkeäkin :)


Ei ollut kyllä läheskään kakkosen veroinen. Tuntui että vaikeusaste oli lähes sama koko pelin ajan; kentissä aikaa oli todella vähän ja vihollisten sijoittelu oli aika brutaalia toisinaan.
Joissain kentissä myös väriskaalat oli valittu huonosti, sammakot maastoutui taustaan niin hyvin että niitä ei meinannut edes erottaa.
En todellakaan tykännyt tuosta että kentät piti juosta speedrun -tyyliin läpi. Kakkosessa sentään oli hieman enempi aikaa tutkiskella kenttiä. Toki sekin sisälsi kenttiä missä aika ja hedelmät oli vähissä mutta vain kourallinen ja pelin loppupuolella.


Bossit oli ihan ok, osa jopa parempia kuin kakkosessa.

Viimeinen bossi tosin oli ihan liian helppo kun keksi sen patternin. Aluksi pomo tuntui lähes mahdottomalta kun panosta lenteli joka suunnasta. Muukalainen oli jakaantunut kolmeen osaan joista kaksi oli feikkiä. Oikeaan kun osui, hävisi kaksi muuta ja panosten määrä putosi kahteen kuuden sijaan.
Selvisi että muukalainen kiertää aina myötäpäivään jolloin oli helppo mennä valmiiksi ampumaan oikeaa kohdetta.


Hieman hyödytön julkaisu. Kentät hyvin samanlaisia kuin kakkosessa, vaikeampia vain, grafiikoissa hyvin pieni ero.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti