Genre: Platform
Goal: Destroy All the Buildings (Day 128)
Arvosana: 3/10
Vaikeusaste: 1/10
Tiedemiehet ovat muuntautuneet hirviöiksi erilaisten vaikutusten takia!
George muuttui hurjaksi gorillaksi kokeellisen vitamiinin takia ja Lizzie taas radio-aktiivisen järven vaikutuksesta.
Hirviöt rupeavat mekastamaan ja tuhoamaan kaupunkeja Pohjois-Amerikassa. Mekastus jatkuu 128 päivää, onnistuuko hirviöt pistämään koko Pohjois-Amerikan matalaksi?
Puuduttavaa, niin puuduttavaa.
Tämä peli oli entuudestaan tuttu nuoruusvuosilta, sillä Nintendo 64 -versiota tuli hangattua aika paljonkin. Aikoinaan jossain pelilehdessä näin pelistä kuvan ja se iski heti. Talojen ja autojen murskaaminen sekä ihmisten syöminen vaikutti 5/5 meiningiltä :D
Tuurilla sitten sain kyseisen pelin käsiini Keltaisesta Pörssistä. Hieman pettymys peli kuitenkin sitten loppupeleissä oli, melkoisen yksitoikkoista kun idea oli niin yksinkertainen.
Kaksinpelinä kuitenkin ihan pätevää huvia!
Tämä NES-versio on vetänyt homman vielä överimmäksi tylsyyden maksimoinniksi loputtomilla contunuella ja yhden ruudun kokoisilla kentillä.
Alunperinhän tämä on julkaistu Arcadelle ja NES-versio mukaileekin sitä aika hyvin. Näemmä tuo Nintendo 64 -versio on saanut hieman siloittelua ja lisäsisältöä.
Täytyy sanoa, että 128 kenttää tälläistä täysin samanlaista paahtamista on ihan liikaa :D
Ideana ei ole kuin tuhota kaikki ruudulla näkyvät rakennukset. Halutessaan voi helikopteritkin moukaroida, mutta tällä ei ole suurempaa merkitystä.
Kuolemisella ei ole mitään väliä, sillä saa loputtomasti jatkaa siitä mihin jäi.
Ehkäpä kuolemisen jälkeen kentän alusta aloittaminen olisi ollut viisaampi ratkaisu.
Nintendo 64 -versiossa tykkäsin useasti pelata Lizzie liskolla, mutta valitsin George gorillan vaihtelun vuoksi. Arcade ja Nintendo 64 -versioissa mukana oli vielä Ralph rotta, mutta jostain syystä tässä NES -versiossa sitä ei ollut valittavana.
Rakennuksia pystyi moukaroimaan vain sivusta mikä oli ärsyttävää. Olin tottunut, että kattoa hakkaamalla pystyi rakennuksen tuhoamaan.
Jos kaksi rakennusta oli vierekkäin, pystyi niitä yhtä aikaa hakkaamaan mikä nopeutti tuhoamista huomattavasti.
Jostain ihmeen syystä vain yksi rakennus pystyi sortumaan kerrallaan. Välillä tuli tilanteita, että hakkasi rakennusta turhaan kun se odotti vain vuoroaan sortua :D
Rakennuksessa ei kannattanut olla kiinni sortumisen aikana, sillä alas pudotessaan hahmo menetti energiaa. Loogisesti rakennuksesta itse hypäten ei menettänyt mitään :)
Tietyn väliajoin kenttien jälkeen tuli bonuskenttä pelattavaksi. Tässä ideana oli rikkoa yhtä rakennusta ja löytää jokin ruoka sen uumenista joka täytti energiat kokonaan.
Tavallaan todella turha bonus, kun kuolemisella ei ollut mitään väliä. Toki säästyihän tämän avulla kuolemis-animaation katsomiselta.
Rakennuksia rikkomalla löytyi kaiken maailman tavaraa. Jotkin olivat hyödyllisiä, jotkin haitallisia. Monista erilaisista asioista sai lisää energiaa hahmolle ja muutama otti sitä pois.
Esimerkiksi vessanpöntön syöminen ei ollut kovin hyvä idea. Näistä ei tullut kuitenkaan hirveämmin välitettyä loputtomien continuejen takia - paahtoi vaan menemään.
Ehdottomasti pelin ärsyttävin asia olivat tankit ja poliisiautot. Nämä ampuivat kaarella ammuksia ja jos siihen meni osumaan, hahmo lensi hieman taaksepäin. Joutui vielä odottamaan animaation kun hahmo keräili itseään maasta.
Näiden ampumistahti oli sellainen, että lähes aina osui vaikka kuinka yritti ajoittaa hypyn oikein.
Onneksi tässäkin oli hieno ominaisuus jonka avulla pakeneminen onnistui. Tankit ja poliisiautot eivät käänny ympäri, ne vain jyräävät ruudun reunasta toiseen.
Jos vaikka sattui kuolemaan tämän ampumis-session aikana, tankki jyräsi hahmon läpi.
Toinen tapa oli hieman mielenkiintoisempi: jos hahmo oli tarpeeksi lähellä ruudun reunaa ja ammus tuli kohti, hahmo lensi toiselle puolelle ruutua "rajan" yli.
Pelissä ei voi normaalisti kävellä ruudun reunasta toiseen, mutta tällä tavalla se onnistui.
Eipä tästä voi oikein enempää sanoa, homma oli niin puuduttavaa ja yksitoikkoista :D
Noin kolme tuntia tähän tuhrautui aikaa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta tälläisen pelin kanssa se tuntui kyllä pidemmälle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti