
Games Beaten: 168/709
Genre: ActionGoal: Defeat Dr. Octopus (Stage 6)
Arvosana: 7/10
Vaikeusaste: 4/10
En ole koskaan ollut mikään supersankari fani ja etenkin nää
Marvelin jutut on ihan pimennossa.
Supersankareista Batman on ihan cool, se on varmaan tutuin
itselle.
Dr. Octopus on pahamaineinen rosvo jolla on vain yksi
tavoite; hallita maailmaa! Hänen yrityksensä on kuitenkin aina kaatuneet samaan
ongelmaan ja ongelman nimi on Spider-Man.
Mutta Dr. Octopus ei luovuta. Hän on koonnut kasaan kuusi
super-rosvoa joiden avulla saataisiin maailmanvalloitusaikeet viimein
toteutumaan.
Electro, The Sandman, Mysterio, The Vulture, Hobgoblin ovat
jälleen yhdessä hävittämään yhden tietyn ötökän pois elävien kirjoista.
Ainoa toivo jolla super-rosvot saadaan nippuun, on
Spider-Man. Edessä on rosvojen halpamaisia temppuja ja sekä melkoinen vihollis-armeija
jotka vartioivat tietä heidän piilopaikkoihinsa.
Selviääkö Spider-Man tästä sopasta ja saako hän palautettua
maailmaan taas rauhan?
Jälleen kaverin yhden ehdotus. Ihan mukavaa, että hän ehdottelee
mulle näitä pelailuja, ei tarvitse itse randomilla päättää seuraavaa peliä :D
Peli oli jokseenkin tuttu AVGN:n peliarvostelusta ja
NES-Retromaailman streamista. Kokonaisuutena kuitenkin aika pimennossa oli tämä.
AVGN:n arvostelusta sai todella negatiivisen kuvan tästä
(ylläri) mutta tämähän olikin sitten positiivinen yllätys jälleen kerran.
Oikeastaan aika pirun hyvä peli!
Diggailin graafisesta tyylistä ja musiikeista, oikein
tunnelmallista. Hieman miinusta tulee lagisesta ja heikoista kontrolleista sekä
huonoista hitboxeista.
Kontrollit eivät olleet ongelma kuin aloittaessa, sillä
niihin tottui nopeasti. Tässä oli vielä hienosti hyppy ja lyönti laitettu
väärin päin että B:stä hyppäsi ja A:sta löi, tähänkin tottui nopeaan :)
Ärsyttävää oli, kun lyönti ja hyppypotku oltiin laitettu
saman napin alle. Kerran painamalla Spider-Man löi ja jos näpytti A:ta, se teki
hyppypotkun. Monesti tiukoissa tilanteissa unohti tämän ja hahmo sitten heilui
ympäri vihollista hyppypotkun aikaansaamana :D
Seitin käyttö oli myös hieman kankeaa. Aluksi en tiennyt
että tässä edes voi käyttää seittiä, mutta jouduin tilanteeseen mistä ei perus
hypyllä päässyt pois niin rupesin testailemaan.
Seitti aktivoitiin painamalla A:ta ja B:tä yhtä aikaa. Kun
seitin ampui oikeaan kohtaan niin, että Spider-Man ei osu mihinkään, pystyi sen
avulla pyörimään jopa 360°!
Toisessa kentässä olin todella pitkään jumissa yhden kuilun
pohjalla kun en osannut seittiä käyttää.
No, tapatin itseni vihollisiin jotta pääsin sieltä pois.
Onneksi tuo reitti ei ollut edes pakollinen ja en sen kummemmin sitten ruvennut
seitin kanssa pelleilemään.
Seitin käytön joutui kuitenkin masteroimaan, sillä jo
seuraavassa kentässä oli kohta, mistä ei päässyt eteenpäin ilman heilautusta.
Piti oikein ohjekirjaa syynäillä että mitenhän seittiä käytetään.
Pelin nimestä voi päätellä että se sisältää kuusi kenttää.
Kolme ensimmäistä kenttää on pidempiä kuin loppupään kentät. Ne sisältävät
useita alueita kun taas kolme viimeistä kenttää ovat vain yhden alueen
mittaisia.
Pelissä on yksi elämä ja yksi continue. Eli periaatteessa
continue on toinen elämä. Lisäreitä ei saa lisää.
Energiaa saa onneksi vihollisilta takaisin aika helposti.
Vihollisia hakkaamalla saa pisteitä ja kun kerää 1000 pistettä, saa yhden
palkin energiaa takaisin.
Energiamittari sisälsi neljä palkkia ja se toimi vähän
omituisesti. Välillä sai osua vaikka kuinka moneen viholliseen ja ammukseen
eikä siitä lähtenyt mitään pois. Sitten välillä jo yhdestä osumasta meni yksi
palkki pois.
Välillä energiapalkki meni lähes nolliin tai jopa henki
lähti muutamassa sekunnissa jos osui liian pitkään vihollisiin tai muihin
ansoihin. Ilmeisesti jokin bugi, todella rasittava sellainen.
Ei tämä silleen kovin vaikea ollut, vaati hieman vihollisten
paikkojen opettelua ja pientä tuuriakin.
Continuea piti yrittää säästää mahdollisimman pitkälle,
mielellään viimeiseen pomoon asti jotta tämän pääsi läpi.
Kenttien jälkeen sai vain yhden palkin energiaa lisää, ei
täysiä energioita. Aika julma ratkaisu kun pelissä on näinkin vähän elämiä.
Kolme ensimmäistä kenttää piti mennä melkoisen
virheettömästi läpi. Onneksi opettelulla tämä onnistui helposti. Ensimmäisen
kentän pomo, Electro oli kyllä melkoinen trolli. Se lenteli ympäri huonetta ja
osuminen oli välillä todella hankalaa. Huonot hitboxit ei helpottaneet asiaa
yhtään.
Toinen pomo oli ehdottomasti pelin hankalin ja se onnistui
välillä tekemään paljonkin vahinkoa.
Tämä ei onneksi hirveästi haitannut sillä seuraavasta
kentästä sai todella helposti kerättyä energiapalkin tai kaksi kun tappoi
tarpeeksi vihollisia.
Kolmannen kentän pomo eli Mysterio piti päästä ilman osumia
sillä kentät neljä ja viisi olivat sellaisia että ne täytyi mennä juoksemalla
läpi tappamatta ketään. Viholliset olivat liian kestäviä ja taivaalta satoi
roinaa jatkuvasti.
Välillä tuli osumaa, mutta kunhan näiden kahden kentän
jälkeen oli edes pari palkkia energiaa jäljellä, viimeisen kentän läpäisy oli
ihan mahdollinen. Onneksi näiden kahden kentän pomot olivat aika helpot,
neljännen kentän pomoon taisin ottaa vain yhden osuman kaikkien yritysten
aikana :D
Viimeinen kenttä oli kunnon sekasotku. Jokaisesta kentästä
oli tungettu vihollisia ja ansoja ympäri kenttää. Kenttä oli onneksi aika lyhyt
ja sen pääsi läpi suhteellisen helposti.
Dr. Octopus oli liian paha vastus ensimmäisellä elämällä
sillä energiat olivat melkoisen vähissä. Onneksi kuoleman jälkeen sai aloittaa
suoraan pomohuoneesta.
Dr. Octopusilla oli kolme muotoa ja ne eivät eronneet
toisistaan millään tavalla, tai ainakaan en huomannut mitään muutosta.
Oikeanlaisella lyönnin rytmityksellä se kaatui melko
helposti. Läpimenneellä yrityksellä en ottanut yhtään vahinkoa siitä :D
Oli erittäin nautinnollinen peli! Olisi kaivannut muutamaa
elämää lisää, varmaan monen pelisessiot päättynyt tämän epäreiluuden takia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti