Games Beaten: 157/709
Genre: Platform
Goal: Beat Wave 20 (Last Unique Scenario)
Arvosana: 3/10
Vaikeusaste: 6/10
Vaikeusaste: 6/10
Vanha klassikko mutta ei ollut yhtään minun peli tämä. Ei ollut kyllä kovin montaa nautinnollista hetkeä tämän parissa.
Tavoitteena on päästä 20 vihollis-aaltoa läpi. Viisi näistä aalloista on pelkästään munankeräämistä, mutta jos sitä ei tee tietyssä ajassa, joutuu vihollisten armoille.
Aallot ovat melkoisen erilaisia, joissain on vähemmän tasoja missä seisoa. Itselle aalto 16 oli pelin vaikein sillä siinä on paljon tasoja joiden vuoksi vihollisia on hankalampi tappaa kun ne lentelevät niintä päin.
Pelihän on siis Balloon Fightin jonkinlainen esi-isä. Hyvin sama idea on molemmissa peleissä; hahmo ja viholliset lentävät ja yritetään tappaa viholliset niiden yläpuolelle osumalla.
Tässä Joustissa joutuu keräämään vihollisten pudottamat munat tai muuten niistä kuoriutuu uusia ja nopeampia vihollisia. Jonkinlainen lentolisko tulee vielä kiusaamaan jos aaltoa ei saa suoritettua tietyssä ajassa.
Myöhemmissä aalloissa niitä voi olla jopa kaksi kappaletta samaan aikaan ja sillon homma on melkoista kaaosta :D
Joissain aalloissa lentoliskot ilmestyivät aivan liian nopeasti, hyvä kun kerkesi mitään tekemään. Lisko ei häviä ruudulta ennen kuin menettää elämän tai pääsee tason läpi. Tällöinkin menee hetki kun se katoaa.
Onnistuin muutamaan otteeseen tappamaan mokoman otuksen, ei kyllä mitään hajua että miten :D
Balloon Fightissä jäykähköt kontrollit jotenkin toimivat paremmin kuin tässä. Tämä johtuu pitkälti kenttäsuunnittelusta. Hahmon saa kyllä näppärästi liikkeelle, mutta pysähtyminen on toinen juttu. Vielä jos sattuu osumaan tasoihin, hahmo kimpoilee kuin kumipallo.
Hankalampia vihollisia tulee pelin edetessä ja näihin nopeampiin kavereihin oli todella hankala osua. Vielä kun tässä on umpisurkeat hitboxit, vitutus on taattu :D
Elämiä peli antaa kyllä ihan mukavaan tahtiin, mutta ne voi menettää yhtä nopeasti kuin ne tulivatkin. Yksi ongelma itselle oli, että hahmo syntyy uudelleen täysin satunnaiseen paikkaan. Jos alustalta ei liiku mihinkään, niin siinä voi hetken hengailla ikään kuin kuolemattomuuskuplassa.
Tämä kyllä monesti unohtui ja tuli heti lähdettyä liikkeelle ja kuoltua saman tien lähellä olevaan viholliseen.
Meni ihan liian pitkään tämän läpäisyyn, peli pääsi yllättämään vaikeudellaan. Onneksi viimeinen aalto oli vain munien keräilyä, toki pystyi siinäkin homman vielä kusemaan olemalla liian hidas :D
Tavoitteena on päästä 20 vihollis-aaltoa läpi. Viisi näistä aalloista on pelkästään munankeräämistä, mutta jos sitä ei tee tietyssä ajassa, joutuu vihollisten armoille.
Aallot ovat melkoisen erilaisia, joissain on vähemmän tasoja missä seisoa. Itselle aalto 16 oli pelin vaikein sillä siinä on paljon tasoja joiden vuoksi vihollisia on hankalampi tappaa kun ne lentelevät niintä päin.
Pelihän on siis Balloon Fightin jonkinlainen esi-isä. Hyvin sama idea on molemmissa peleissä; hahmo ja viholliset lentävät ja yritetään tappaa viholliset niiden yläpuolelle osumalla.
Tässä Joustissa joutuu keräämään vihollisten pudottamat munat tai muuten niistä kuoriutuu uusia ja nopeampia vihollisia. Jonkinlainen lentolisko tulee vielä kiusaamaan jos aaltoa ei saa suoritettua tietyssä ajassa.
Myöhemmissä aalloissa niitä voi olla jopa kaksi kappaletta samaan aikaan ja sillon homma on melkoista kaaosta :D
Joissain aalloissa lentoliskot ilmestyivät aivan liian nopeasti, hyvä kun kerkesi mitään tekemään. Lisko ei häviä ruudulta ennen kuin menettää elämän tai pääsee tason läpi. Tällöinkin menee hetki kun se katoaa.
Onnistuin muutamaan otteeseen tappamaan mokoman otuksen, ei kyllä mitään hajua että miten :D
Balloon Fightissä jäykähköt kontrollit jotenkin toimivat paremmin kuin tässä. Tämä johtuu pitkälti kenttäsuunnittelusta. Hahmon saa kyllä näppärästi liikkeelle, mutta pysähtyminen on toinen juttu. Vielä jos sattuu osumaan tasoihin, hahmo kimpoilee kuin kumipallo.
Hankalampia vihollisia tulee pelin edetessä ja näihin nopeampiin kavereihin oli todella hankala osua. Vielä kun tässä on umpisurkeat hitboxit, vitutus on taattu :D
Elämiä peli antaa kyllä ihan mukavaan tahtiin, mutta ne voi menettää yhtä nopeasti kuin ne tulivatkin. Yksi ongelma itselle oli, että hahmo syntyy uudelleen täysin satunnaiseen paikkaan. Jos alustalta ei liiku mihinkään, niin siinä voi hetken hengailla ikään kuin kuolemattomuuskuplassa.
Tämä kyllä monesti unohtui ja tuli heti lähdettyä liikkeelle ja kuoltua saman tien lähellä olevaan viholliseen.
Meni ihan liian pitkään tämän läpäisyyn, peli pääsi yllättämään vaikeudellaan. Onneksi viimeinen aalto oli vain munien keräilyä, toki pystyi siinäkin homman vielä kusemaan olemalla liian hidas :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti