lauantai 19. lokakuuta 2019

The Adventures of Rad Gravity


Games Beaten: 57/709
Genre: Platform
Goal: Defeat Kakos

Arvosana: 4/10
Vaikeusaste: 7/10

Kaukaisessa tulevaisuudessa ihmiset asuttivat erilaisia planeettoja ja loivat bioteknisen muodon, jotka olivat tuntevia olentoja. Näitä olentoja kutsuttiin Compumindseiksi ja ne pystyivät kommunikoimaan nopeasti maailmasta maailmaan.Paha tohtori on sulkenut kaikki Compumindit ja laittanut heidät hyviin piiloihin. Tuuriakin oli matkassa sillä yksi Compumind, nimeltä Kakos onnistuttiin löytämään. Kakoksen avulla Rad Gravity lähtee metsästämään loppuja Compumindejä ja pistämään tohtorin aisoihin.

Kysyin kaverilta että minkähän entuudestaan tuntemattoman pelin pelaisin läpi seuraavaksi ja se ehdotti tätä peliä...

Pelissä seikkaillaan eri planeetoilla keräten erilaisia esineitä ja etsien Compumindeja. Planeetoilta saa myös uusia koordinaatteja joiden avulla pääsee sitten uusia planeettoja tutkimaan.


Tässä on todella hauska ja mielenkiintoinen idea, mutta peli on pilattu typerillä asioilla.

Surkeat kontrollit, ärsyttävät trollikohdat ja tosi kryptiset ratkaisut teki tästä kyllä todella ärsyttävän.

Kontrollit olivat todella liukkaan ja hätäisen tuntuiset. Ei ollut millään tavalla miellyttävä pelata tälläisillä kontrolleilla.
Jotkin salaisuudet oli piilotettu vähän turhan hyvin. Esimerkiksi yksi lisäenergia löytyy kun hyppää tietystä kohdasta veteen laivamatkan aikana. Jos jostain muusta kohdasta hyppää, menettää elämän.


Typerä systeemi oli myös se, että yksi esine kulutti energiaa kun sitä käytti. Meni aina kaksi palkkia per käyttökerta. Viimeisessä kentässä tuota esinettä tarvitsee vielä käyttää useampaan otteeseen ja kenttä on muutenkin todella haastava ilman tälläisiä turhia energianmenetyksiä.

Harmi sinänsä, tässä olisi ollut potentiaalia ihan hyväänkin peliin. Ihan kivat grafiikat ja planeettojen välinen matkailu oli kivaa. Kentissä oli myös pieniä puzzleja joita oli ihan mukava yrittää selvittää.

Pomotkin oli rakennettu puzzle tyyliin. Esimerkiksi yhtenä pomona oli kaksi robottia jotka eivät ottaneet vahinkoa kun niitä ampui. Roboteista loppui teho aina tietyn ajan jälkeen ja toinen roboteista viritti toisen käyntiin. Ideana oli estää toista robottia pääsemästä toisen luo että virta loppuisi molemmista. Hieno ja nerokas pomoidea :)


Jos kontrollit olisi olleet edes vähän paremmat, niin olisin kyllä jaksanut yrittää ratkaista noita pulmia vähän pidempään. Nyt vain ajauduin katsomaan netistä ohjeita kun vähänkään jäi jumiin.

Tottakai tälläisessä pelissä viimeinen kenttä on sokkelo, miksei se olisi. Kentässä on vielä yksi omituisimmista tavoista päästä viimeisen pomon luo mihin olen törmännyt.
Oikea reitti löytyy seinän läpi mentäessä. Tässä kohdassa on pakko käyttää esinettä, joka kuluttaa energiaa. Huono homma jos on menettänyt liikaa anergiaa tähän kohtaan tultaessa. Uskomattoman typerä ratkaisu, miten kukaan voi edes keksiä oikeaa reittiä?

Viimeinen pomo oli vielä kirsikkana kakun päällä. Ensimmäinen muoto, paha tohtori oli ihan ok, piti väistellä ammusta ja ampua aivoihin kun ne tulivat näkyviin.

Toinen muoto sitten taas, voi helvetti että vihasin tätä. Tarkoituksena oli ohjata Kakoksen ampumat raketit siihen itseensä.
Tässä huoneessa ei ole painovoimaa ja Rad onkin pukeutunut avaruuspukuun. Ampumalla ohjaillaan suuntaa, mihin Rad milloinkin menee. Rakettien saaminen Kakoksen pieneen hitboxiin oli äärimmäisen hankalaa ja usein tuurista kiinni.


Onneksi tässä oli salasana systeemi, olisi ollut melkoisen tuskallinen kokemus ilman sitä.

Nyt on tämäkin läpäisty, ei tarvitse enää tähän kajota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti