maanantai 28. lokakuuta 2019

1942


Games Beaten: 125/709
Genre: Shooter
Goal: Beat 32 Stages

Arvosana: 5/10
Vaikeusaste: 4/10

Capcomin arcade porttaus.
Tämän pelin aloittaminen kuumotti. Mulla on tämä kiinankasetilla ja tullut useesti pelailtua pääsemättä kunnolla alkua pidemmälle.
Oikeastaan nuo testailut sijoittuvat enemmänkin junnuaikaan joten todella heikot muistikuvat oli itse pelistä.

Tässä on 32 tasoa ja normaalista poiketen peli alkaa tuosta viimeisestä tasosta ja edetään ensimmäistä kohti. Ainakin tietää monta tasoa on jälellä.


Lennetään lentokoneella ampuen muita lentokoneita. Välillä ruutuun lentelee muutama peräkkäin lentäviä lentokone. Jos nämä kaikki onnistuu tuhoamaan ennen kuin ne häviävät ruudulta, saa jonkin Power Upin.
Power Upit voivat olla joko paremmat aseet koneeseen, pari pientä apurikonetta, ruudulta kaikki viholliskoneet tuhoava pommi, yksi väistöliike lisää tai pisteitä.

Ruudun oikeassa alakulmassa on kirjain R. Tämä meinaa väistöliikkeiden määrää. Tätä jos käyttää, lentokone tekee hienon loopin jonka avulla pystyy väistämään luodit.
Kannatti käyttää jos tilanne pääsi yltymään liian hurjaksi ja muuta pakokeinoa ei ollut.

Meni 18 asti ilman Game Overia. Ilokseni huomasin että tässähän on Continue -mahdollisuus! Muistelisin että tuossa pirakasetin versiossa ei ollut...huh.
Tämä kyl jeesas suuresti. Neljä viimeistä tasoa olivat kyllä sellaista bullet helliä että oksat pois :D


Välillä tausta oli liian sekavaa ja panoksia ei erottanut kunnolla. Varsinkin neljän viimeisen tason alkupuolella.
Näihin viimeisiin oltiin jostain syystä tehty ihan uudet taustat, ilmeisesti jotain taloja tai jotain.

Neljä bossia oltiin laitettu mukaan. Kaikki ihan samanlaisia. Iso lentokone joka ampuu panosryppään tietyllä tahdilla.


Liikaa saman toistoa oli peli kokonaisuudessaan. 32-5 tasot oli melkolailla samanlaisia ja sitten nuo 4-1 muuttui vähän. Viimeinen taso oli kyllä lähinnä semmoinen voitto -taso.
Viimeinen iso lentokone oli tasossa kaksi ja viimeisen tason viholliskoneet ei edes ampuneet.
Pelissä oli tämmöinen tyyli että ison lentokoneen jälkeisessä kentässä ei viholliset ampuneet mitään. Huili kenttä kenties?

Viholliset vaikeutui tasaisin väliajoin. Aluksi ne olivat hitaampia ja ampuivat korkeintaan yhden panoksen.

Neljässä viimeisessä sai kyllä ihan tosissaan väistellä. Viholliskoneet olivat melkoisen nopeita, niitä oli paljon ja ne ampuivat 3-4 panosta per kone.

Aika monta Game Overia tuli näissä viimeisissä tasoissa.

Melko nopeasti rupesi puuduttamaan tämän pelin "musiikki". Pelkkää tuuttausta :I



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti