tiistai 30. kesäkuuta 2020
Silver Surfer
Games Beaten: 226/709
Genre: Shoot 'em up
Goal: Defeat Alien (Stage 6)
Arvosana: 7/10
Vaikeusaste: 5/10
On olemassa universumi nimeltä Magik Domain ja tämä mesta kuhisee vihollisjoukkoja. Löytyy myös hyvisten universumi, Galactus.
Tietynlaisella laitteella pystytään luomaan portti Magik Domaninin ja hyvän Galactusin välille jolloin joukot hyökkäisivät tavan kansan kimppuun.
Onneksi tätä aparaattia ei ole vielä kasattu ja sen osat ovat viiden eri pahiksen hallussa.
Kun osat on saatu haltuun, täytyy Silver Surferin matkata Magik Domainiin ja tehtävänä on saada viimeinen laitteen osa haltuun.
Tämän jälkeen laite täytyy piilottaa hyvin, jotta Magik Domain pysyisi eristyksissä ikuisesti.
Melkoinen juoni taas :D
Jos kerta kaikki osat tarvitsee laitteen kasaamiseen, olisi hakenut vain nuo viisi osaa ja jättänyt menemättä kokonaan Magik Domainiin. No, mikäpä minä olen tarinan kehittäjää tuomitsemaan.
Tämäpä yllätti helppoudellaan!
AVGN:n videosta saa kyllä sellaisen kuvan, että peli on täysin mahdoton. Ei lähellekään, hieman vain ulkoa opettelua ja sormitreeniä jotta jaksaa rämpyttää tunteja.
Shoot 'em uppia supersankarilla josta minulla ei ole mitään hajua (yllätys yllätys). Hahmon tiedän vain juurikin tästä NES-pelistä ja AVGN:n videosta :D
Peliin on hauskasti laitettu kahta eri kuvakulmaa - sivusta ja lintuperspektiivi.
Kentät oli jaettu kolmeen osioon ja ne sisälsivät aina molemmat eri kuvakulmat. Näiden lisäksi oli sitten vielä pomo -osio.
Järjestys vaihteli, jotkin kentät saattoivat alkaa lintuperspektiivillä.
Mega Manin tyyliin tässä voi itse valita mistä kentästä aloittaa.
Kursori oli suoraan Reptylin kohdalla joten lähdin sitä testailemaan ensin. Ihmetyksekseni, se meni ensimmäisellä yrityksellä läpi. Toki, muutama continue tuli käytettyä, mutta Game Overiin asti ei tarvinnut mennä.
Peli on todella yksinkertainen, tässä on vain yksi ainoa ase jonka tehoa pystyy parantamaan kentistä ja vihollisista löytyvillä F-päivityksillä.
Asetta voi päivittää neljä kerta ja viimeinen teho tuhoaa viholliset todella nopeasti.
Tietysti kun on Silver Surferista kyse niin kaikki päivitykset menettää kuolemasta.
Jotkut kohdat vaikeutuvat huomattavasti kun vihollisia täytyy tykittää monia kertoja yhden osuman sijaan.
Hyvänä lisänä kaikki päivitykset säilyvät seuraavaan kenttään ja jos onnistuu kuolematta pelaamaan, menee kenttien alutkin todella sukkelaan.
Asepäivityksen lisäksi löytyy myös pieni apupallero joka lisää tulitehoa ja ammusten levittäytymistä. Sivuttain kuvatuissa osioissa oli vain yksi apupallero, mutta lintuperspektiivi kentissä niitä olikin kaksi!
Palleroiden ja aseen täyden tehon avulla vihollista kaatui kuin heinää, ei paljoa armoa annettu.
Auta armias jos palleroiden kanssa meni kuolemaan, sama kohtalo kuin aseen tehopäivitysten kanssa.
Sivusta kuvatuissa kentissä palleron sijaintia pystyi vielä muuttamaan, että se ampui joko eteen, alas tai taakse. Erittäin hyödyllinen ominaisuus.
Yksi inhottava juttu tässä oli ja se varsinkin tuli esiin ensimmäisellä pelikerralla. Nimittäin sekavat syvyystasot.
Välillä oli todella hankala tajuta, että mikä on este ja mikä pelkkää taustaa. Monet kuolemat tuli tätä selvitellessä.
Varsinkin lintuperspektiivi kentissä oli lähes mahdoton sanoa, mihin voi osua. Kaikki on tehty täysin samalla graafisella tyylillä.
Olisi huomattavasti helpottanut jos esteet olisi olleet vähän erilailla suunniteltu.
Hienona esimerkkinä on Firelordin ensimmäisen kentän loppupuoli. Taustalla on rakennus ja sen ikkunalaudoilla jotain ruukkuja. Jostain syystä tähän ruukkuun kuolee, miksi se ei ole pelkkää taustaa :D
Aluksi kenttiä tuli treenailtua yksi kerrallaan. Pelasin niin pitkään kun se meni läpi. Helpohkon Reptylin jälkeen jumitin jonkin aikaa kaikissa muissa kentissä, ne eivät menneetkään ihan niin helposti läpi.
Tarkasti kun opetteli vihollisten paikat ja tuhosi kaikki esteenä olevat, ei ollut mitään ongelmia etenemisen kanssa.
Kuolemia piti välttää kuin ruttoa, että ei päätyisi takaisin heikkotehoiseen aseeseen.
Pomot tässä oli kyllä täysi vitsi, viimeistä lukuun ottamatta.
Ne ei olleet heikollakaan aseteholla mitään hankalia, mutta täysin naurettavan helppoja kun oli täydet tehot.
Monesti riitti, kun oli vain yhdessä kohdassa ja tykitti menemään. Tehokkaat ammukset tuhosivat pomojen ammukset ja muut viholliset ennen kuin ne kerkesivät Silver Surferin luokse.
Skrull Emperorin kentässä oli todella hankala välipomo, hauska kun se oli vaikeampi kun mikään näistä pääpahiksista :D
Varsinkin treenivaiheessa sen kanssa tuli tapeltua tovi, kun ei ollut aseen teho huipussaan.
Keksin siihen hienon juustotaktiikan että se ei pahemmin osunut Surferiin ohjuksillaan.
Kun kaikki vastustajat oli tuhottu ja aparaatin osat kerätty, päästäänkin viimeiseen alueeseen, Magik Domainiin.
Paikka on haastavahko ja hieman epäreilukin.
Vihollista tulee joka suunnasta ja välillä niin trollaavista paikoista että ei voi kun ihmetellä.
Ensimmäisen osion läpäisyyn meni elämä poikineen, mutta kyllä viimein onnistuin muistamaan vihollisten paikat.
Tässä on yksi todella ärsyttävä RNG -osio jonka jälkeen tulee laumoittain vihollisia.
Vihollisia hyökkää ruudun alalaidasta ja ei koskaan tiennyt mistä kohdasta ne tuli, täytyi vain toivoa parasta.
Jos huono RNG oli läsnä ja Silver Surfer ajautui ruudun etureunaan ja edestä tulevaa vihollislaumaa oli todella hankala väistää tai tuhota.
Toinen osio, lintuperspektiivi kenttä oli myösin aika haastava, ei kuitenkaan ihan niin vaikea kun tämä ensimmäinen.
Hankalia kapeita käytäviä ja hieman ärsyttävissä paikoissa olevia vihollisia joita ei voinut edes ampua.
Välipomona oli jokin avaruus rapu mikä oli suhteellisen paha, jos onnistui kuolemaan ennen taistelua tai sen aikana.
Se otti osumaa kiitettävästi heikkotehoisesta aseesta.
Apupallero oli tässä kultaa, sillä rapua pystyi ampumaan myös sivusta kun se teki hyökkäystään.
Onneksi ihan pelin viimeinen osio oli helppo! Vihollisten paikat oli hyvin muistettavissa ja trollaukset loistivat poissaolollaan :)
Tästä sai vielä näppärästi aseen tehot maksimille ennen viimeistä koitosta.
Viimeinen pomo oli jokin Alien millä oli kuula-ase. Tämä oli itselle pelin hankalin osuus, oli vaikeuksia lukea mihin Alien ampuu seuraavaksi.
Osumaa se otti paljon vaikka oli täydet tehot aseessa. Kun Alienia on ampunut tarpeeksi, se saa vielä jonkin raivo -moden päälle ja rupeaa tykittämään kuin hullu.
Läpi menneellä yrityksellä onnistuin pääsemään pomolle asti apupalleron kanssa. Palleroa kun ei saa tästä viimeisestä osiosta lainkaan, tai ainakaan en itse löytänyt.
Pallerosta oli todella hyötyä, pystyi ampumaan taaksepäin kohti Alienia, mihin ei ilman sitä olisi voinut ampua.
Peli oli paljon parempi kuin odotin. Mukavasti haastetta, kivannäköinen ja hyvät musat! Muutaman lisäbiisin olisi voinut tähän väsätä, mutta hyvä näinkin :)
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
-
Games Beaten: 424/709 Genre: Run and Gun Goal: Defeat Cobra Commander (Stage 6-1) Arvosana: 7/10 Vaikeusaste: 5/10 G.I. Joe -tiimi on to...
-
Games Beaten: 148/709 Genre: Puzzle Goal: Finish Puzznic (Level 16-10) & Gravnic (Level 8-10) Arvosana: 8/10 Vaikeusaste: ...
-
Games Beaten: 15/709 Genre: Platform Goal: Defeat Dr. Wily Arvosana: 9/10 Vaikeusaste: 3/10 Täälläpäin isommissa markkinatapahtu...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti